Update: Onderwijs bouwdeel C locatie Kralingse Zoom maandag hervat in WTC Rotterdam

14 januari 2018

Studenten en docenten van de International Business opleidingen van Hogeschool Rotterdam hebben maandag het onderwijs hervat in WTC Rotterdam. In het weekend is door medewerkers alles in het werk gesteld om de locatie gereed te maken voor het onderwijs. De eerste dag in de tijdelijke locatie is goed verlopen, de lessen zijn nagenoeg probleemloos van start gegaan.

Martijn Baarendse, manager Vastgoed & Huisvesting: “Nadat donderdag duidelijk werd dat we gebruik konden maken van WTC Rotterdam als tijdelijke locatie, hadden we 72 uur de tijd om de ruimtes daar gereed te maken voor het onderwijs. En dat is gelukt, dankzij verhuizers, de collega’s van de facilitaire dienst en ook de collega’s uit het onderwijs die hebben geholpen. We zijn erg blij dat de overgang zo vlot is verlopen, daardoor volgen studenten en docenten hun lessen weer volgens rooster.”

Bouwdeel C Kralingse Zoom uit voorzorg dicht

Hogeschool Rotterdam besloot vorige week woensdagavond om het oudste bouwdeel (bouwdeel C) van locatie Kralingse Zoom preventief te sluiten. De hogeschool had naar aanleiding van de brand in de Grenfell Tower in Londen het initiatief genomen om onderzoek te doen naar de brandveiligheid van de gevelbekleding van haar gebouwen. Uit dit onderzoek kwam een twijfel naar voren over de brandveiligheid van de gevelplaten die zijn bevestigd aan het bouwdeel C van de locatie Kralingse Zoom. Op basis van deze bevindingen heeft de hogeschool onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren.

Het definitieve rapport daarvan wordt aanstaande woensdag verwacht. Vervolgens wordt bepaald of en welke maatregelen er nodig zijn voor de lange termijn.

De andere bouwdelen van de locatie Kralingse Zoom, waaronder de onlangs geopende nieuwbouw, voldoen aan alle eisen van brandveiligheid.