Hogeschool Rotterdam breidt samenwerking met Erasmus MC verder uit

Samenwerkingsrelatie bekrachtigd in raamovereenkomst

09 december 2015

De jarenlange samenwerking tussen Hogeschool Rotterdam en Erasmus MC wordt verder uitgebreid en versterkt. Op maandag 7 december 2015 ondertekende Hans van der Moolen (directeur IvG HR) en Jaap Verweij (decaan en vicevoorzitter Raad van Bestuur Erasmus MC) de raamovereenkomst, waarin de samenwerkingsrelatie tussen beide instellingen wordt bekrachtigd.

Met het oog op de veranderingen in de gezondheidszorg is een nauwe samenwerking tussen de hogeschool en het academisch ziekenhuis van grote waarde, de focus ligt hierbij op zorgtechnologie en zorginnovatie. Het doel van deze overeenkomst is de kwaliteit van onderwijsactiviteiten verder te versterken, samen onderzoek te doen en kennis om te zetten naar producten, processen of diensten. Dit wordt onder andere gerealiseerd door:

• het bundelen van expertise;
  • een betere structurering van de samenwerking ten aanzien van verschillende (gezamenlijke) opleidingen en (gezamenlijk) onderzoek;
  • valorisatie, hierdoor kunnen kennis en producten vanuit projecten geborgd worden
  • het gebruik maken van elkaars onderwijs- en onderzoeksfaciliteiten

De ondertekening was onderdeel van een klein symposium, waarin ook werd teruggekeken op de resultaten die de samenwerking tot nu heeft opgeleverd. Onno Helder, IC-verpleger (Intensive Care, red.) en wetenschappelijk onderzoeker, presenteerde de resultaten van het project Schone handen aan de couveuse. Daarnaast heeft Thijs Spigt een presentatie gegeven over de bescherming van kennis (de basis van meer dan u denkt).