Het consortium FLOW van Kenniscentrum Zorginnovatie gaat een serious game ontwikkelen voor jeugdigen met autismeproblematiek. Daarbij worden professionaliseringsmodulen voor leraren en onderwijsbegeleiders gemaakt. Het doel van de serious game is om jongeren met autismespectrumproblemen te ondersteunen bij de overgang van basis- naar voortgezet onderwijs.
Er zal een module ontwikkeld worden met een preventieve functie. Deze module zal gericht zijn op kinderen in groep 8 en zal hen spelenderwijs voorbereiden op allerlei onverwachte situaties die zich in het voortgezet onderwijs kunnen voordoen (zoals onverwachte roosterwisseling, een onverwacht tussenuur en lesinval door onbekende docenten). Hierbij staan de thema’s flexibiliteit en sociale relaties centraal. Tevens zal er een module ontworpen worden vanuit een ‘coaching on the job’ principe; met behulp van een game jongeren ondersteunen in hun eerste jaar van het voortgezet onderwijs op momenten waarin zij zich ernstig ontregeld voelen.
Momenteel zijn wij op zoek naar een nieuwe partner die ons helpt met onder andere het creëren van nieuwe game concepten. Daarnaast verwachten we een:
- Communicatieve teamplayer
- Kennisdelen binnen het FLOW consortium
- Samenwerken met opleidingen van het instituut voor Communicatie, Media en Informatietechnologie (CMI) van Hogeschool Rotterdam
- Ervaring met het testen van prototypen binnen onderwijs en/of gezondheidszorg
Vanwege de gestelde subsidievoorwaarden behoort de nieuwe partner gedurende de projectperiode in dienst te treden bij Kenniscentrum Zorginnovatie.
Aanmelden
Wij roepen serious game bedrijven op zich aan te melden voor het verzorgen van een elevator pitch. Als u geïnteresseerd bent, kunt u deze flyer bekijken. Deadline voor het aanmelden voor de elevator pitch is 16 oktober 2015. Aanmelden kan via de projectwebsite van FLOW.