Chemiedocent Joris Berding wint Onderwijsprijs

10 november 2017

Joris Berding, docent Organische Chemie aan Hogeschool Rotterdam, heeft de KNCV Onderwijsprijs 2017 gewonnen. De KNCV is de grootste chemische beroepsvereniging van Nederland.

Jurylid Fer Coenders reikte afgelopen zaterdag de prijs, de titel "Gouden Docent 2017" en een cheque ter waarde van 2000 euro uit, te besteden aan een internationale conferentie over onderwijs.

Klantgerichte aanpak

Joris Berding heeft de prijs niet zomaar gewonnen. Zijn studenten van de opleiding Chemie en de jury prijzen zijn geduldige en rustige uitleg en zijn benaderbaarheid. Daarnaast vinden de studenten het fijn dat Berding in zijn lessen de verantwoordelijkheid bij hen legt. In het filmpje hieronder legt Joris uit wat hij belangrijk vindt bij het lesgeven (klantgericht aanpak, coaching) en zie je hoe zijn studenten daarover denken. Joris Berding: "Ik vind de nominatie vooral een mooi compliment, zowel voor mijzelf als voor mijn team.”

KNCV Onderwijsprijs

De KNCV Onderwijsprijs wordt jaarlijks afwisselend toegekend aan een docent uit een specifiek onderwijsgebied: het voortgezet onderwijs, het wetenschappelijk onderwijs of het beroepsonderwijs. Dit jaar was de beurt aan het beroepsonderwijs.