Alumnus en ondernemer Wesley dos Santos geeft studenten een shotje inspiratie

17 mei 2022

Wesley dos Santos is niet alleen oud-student van Hogeschool Rotterdam en ondernemer, maar vooral ook een inspiratiebom voor anderen. In de driedelige YouTube-serie ‘Tinkeren met Wesley’ gaat hij op bezoek bij andere alumni van onze hogeschool om te kijken hoe zij als ondernemers hun eigen kansen hebben gecreëerd.

Hiermee hoopt hij huidige studenten te inspireren om hun dromen na te jagen. “Want dat heb ik zelf ook gedaan”, aldus Wesley, oprichter van een sneakermerk en eigenaar van een bootverhuurbedrijf. “Tinkeren speelde daarbij een belangrijke rol. Tinkeren betekent experimenteren. Door dingen uit te proberen, kom je erachter wat je leuk vindt en wat bij je past. Vanuit daar kun je verder werken aan de doelen die je voor ogen hebt.”

De afleveringen

Wesley gaat in aflevering 1 op bezoek bij Peter Ottens van de YETS Foundation en zet sport in om kwetsbare jongeren te helpen in hun ontwikkeling. Daarna gaat Wesley langs op de set van Kimberley Wenas, stylist van BN’ers als Anna Noushin, Kim Feenstra, Winne en Jayh Jawson. In de slotaflevering duikt Wesley in de wereld van Roy Zwolsman, die zijn eigen Rotterdamse biermerk heeft. Wesley wil achterhalen wat het geheim is om een schoolopdracht uit te laten groeien tot een succesvolle onderneming.

“Ik vond het erg mooi om te zien hoe alle drie deze oud-studenten hun eigen pad hebben gecreëerd om succesvol te kunnen ondernemen”, zegt Wesley. “Het waren voor mij erg leerzame bezoeken. Hopelijk kan ik met deze serie studenten van Hogeschool Rotterdam ook een shotje inspiratie geven.”

Aflevering 1

Wesley gaat op bezoek bij Peter Ottens, oprichter van de YETS Foundation. Zijn stichting zet rolmodellen en sport in om kwetsbare jongeren te ondersteunen in hun ontwikkeling en te begeleiden naar een positieve rol in hun gemeenschap en deze daardoor te versterken.

Aflevering 2

Wesley gaat op bezoek bij Kimberley Wenas, stylist van BN’ers als Anna Noushin, Kim Feenstra, Winne en Jayh Jawson. Hij ontmoet haar op de set van een videoclip om te vragen hoe ze na haar studie aan de hogeschool carrière heeft gemaakt.

Aflevering 3

Wesley gaat op bezoek bij Roy Zwolsman, die zijn eigen Rotterdamse biermerk heeft: Trots Bier. In de brouwerij wil hij achterhalen wat het geheim is om een schoolopdracht uit te laten groeien tot een succesvolle onderneming.