2) Toelichting: bezettingsgraad bouwdeel C

• Om een inschatting van het risico te maken, hebben we twee methoden gehanteerd om de bezetting in kaart te brengen: a) via het tellen van de aanwezigen in het bouwdeel op dat moment. Daaruit bleek dat er 2000 mensen aanwezig waren in bouwdeel C en b) via een rekenmodel dat de doorstroom- en vluchtcapaciteit op basis van 2000 aanwezigen in kaart bracht.
  • Op het moment dat de situatie speelde had de hogeschool een vergunning voor 3000 personen voor locatie Kralingse Zoom. Door het open karakter van het gebouw is het aantal bezoekers in zekere mate onvoorspelbaar en valt niet uit te sluiten dat er meer mensen aanwezig zijn.
  • Overigens is uit de evaluatie gebleken dat er hoger werd ingeroosterd dan is toegestaan. Daar moet de hogeschool lering uit trekken.