Menu
    English

    Het park is de stad & pedagogiek

    Beschikbaar voor studenten van alle opleidingen IGO

    Reinventingthe park, dat gaan jullie doen tijdens deze challenge: het parkals wezenlijk onderdeel van de stad herontdekken. Parken zijn van cruciaal belang voor de stad. Parken dragen bij aan klimaatadaptatie, én hebben impact op het (sociale) welzijn van de bezoekers.  

    Alhoewel de functie van ‘het park de laatste jaren drastisch is veranderd, is de vorm daarvan niet mee ontwikkeld. In Rotterdam zijn parken geïsoleerd. Het zijn ‘groene’ eilandjes binnen de gebouwde omgeving waar je naartoe gaat voor je wandeling, je rust en tegenwoordig ook je evenement 

    Met jullie ideeën gaan we de gebouwde omgeving veranderen! Het park van de toekomst begint wanneer je de voordeur uitloopt en eindigt daar ook weer. Natuur is geen toevoeging waar je op je vrije dag naartoe gaat, natuur is de stad. Een aaneenschakeling van biodiversiteit dat voor verbinding zorgt.Help jij mee om de parkstad van morgen te ontwerpen?!  

     

    Contactpersonen

    Praktijkbegeleider: Gina Kranendonk 

    Docenten: Freek van Puffelen en Marit Haaksma

     

     

    In het project het park is de stad & pedagogie ontwerp je de gebouwde omgeving van de toekomstdoor de ogen van een kind. Biedt de stad nog wel voldoende plekken waar kinderen zich emotioneel kunnen ontwikkelen? Waar is de ruimte in de stad om te scharrelen, te ontdekken en te ravotten? Met andere woorden: Hoe ontwikkel je ‘groene’ ruimte zonder regels binnen de gebouwde omgeving? In dit project ontwikkel je vanuit kindperspectief ontdekkingsruimte voor de stadskinderen.

    Beeld: Gemeente Rotterdam