Menu English

Peuter en Co

Welkom in onze lwg-kraam

Ieder kind verdient een goede start. De Rotterdamse Peuterschool is daarvoor de beste plek! Een fijne en veilige plek waar je jezelf mag zijn en waar je spelend de wereld leert ontdekken. Spelen is leren… dat is onze visie. Spelen is dingen doen waar je zin in hebt, zo lang je zelf wilt, zonder iets speciaals te willen bereiken en zonder dat iemand zegt dat het moet.

Peuters ontwikkelen zich razendsnel, maar ook in een eigen ritme. In ons werk volgen we dat ritme door bewust pedagogisch handelen. Niets is inspirerender dan te zien hoe peuters stappen zetten in hun ontwikkeling! Ieder kind op zijn eigen manier en in eigen tempo. Als individu en als onderdeel van de groep.

Wij ondersteunen ouders bij de opvoeding. We bouwen een vertrouwensrelatie met hen op waardoor zij zich vrij voelen om met vragen en twijfels bij ons te komen. Samen werken aan de ontwikkeling van iedere peuter daar draait het om. Het is de beste garantie voor een goede start in het leven. De wereld van een peuter is complex en veelzijdig. Daarom is ons handelen doelbewust en doordacht. Dat handelen is beschreven in dit curriculum: het handboek voor de pedagogisch medewerkers van De Rotterdamse Peuterschool! Het is onze visie uitgewerkt naar acht doelen, stuk voor stuk bouwstenen die richtinggevend zijn voor ons dagelijks handelen, concreet, inspirerend en tastbaar. Zo doen wij dat!

De aanpak “Thuis in Taal op school” biedt een gedegen basis om op de peuterschool aan te sluiten bij de thuissituatie van kinderen met onder andere ouder-kind activiteiten in de groep. In het project “Thuis in Taal naar huis” gaan we nog een stapje verder. We vergroten de kansen van kinderen met thuisondersteuning in het verlengde van de ouder-kind activiteiten. Als stagiaire Thuis in Taal zorg jij samen met de PM-er voor de verbinding met de ouders. Je ondersteunt zowel bij de activiteiten in de groep als bij de activiteiten thuis