Menu
    English

    Tweestrijdquiz

    werkvorm

    Laat studenten spelenderwijs kennis testen en discussiëren in een wedstrijdsituatie. Door directe competitie ontstaat er veel energie en motivatie, en worden zowel snelheid als het toelichten van antwoorden gestimuleerd.

    Deze werkvorm gebruik je voor:  kennisverwerken discussiëren


    Tijdsduur
    10-20 minuten
    Waar
    Offline 
    Begeleiding
    Begeleid
    Wanneer
    Synchroon
    Groepsgrootte
    Klas
     

    Stap 1
    Verdeel de klas in twee teams. Zet de teams tegenover elkaar in rijen.

    Stap 2
    Bereid een lijst met kennisvragen of proeftentamenvragen voor.

    Stap 3
    Laat de voorste deelnemers van beide teams naar voren komen bij elke vraag.

    Stap 4
    Degene die als eerste reageert, mag het antwoord geven.

    Stap 5
    Bij een goed antwoord blijft de speler staan en sluit zich achteraan de rij aan; bij een fout antwoord valt hij/zij af.

    Stap 6
    Jij als docent houdt het tempo en bent de jury. Voorkom lange discussies.

    Stap 7
    Ga door tot de tijd om is of alle vragen beantwoord zijn.

    Praktische vragen

    Kom je er niet uit?

    Inloggen