Titel
|
Auteur
|
Beknopt overzicht van de criteria van de DSM-5-TR |
American Psychiatric Association. |
Hoe weten wat te willen: over autonomie, dromen en waarom het sociaal werk niet zonder kan. |
Benoot, T. & Roose, R. |
Stoornis en delict: handboek psychiatrische en psychologische rapportage in strafzaken |
Blansjaar, B., Van Kordelaar, W. & Prinsen, M. |
Probleem=gedrag: Sozio-special |
Boertjes, M., Kremer, A., Stringer, B. & et al. |
Leren en veranderen |
Bolhuis, S. |
Bodypercussie: grooven met groepen |
Bontje, W., De Jonge, H. & Schipper, J. |
Een luchtballon zonder koord: verhalen over beeldende begeleiding van mensen in hospice |
Brandt, K. |
Stilstaan bij trauma: een heldere uiteenzetting over het ontstaan van trauma en de traumaverwerkingsmethode van Franz Ruppert |
Broughton, V., Van Dalen, C. McMillan, K. & et al. |
Jeugdrecht en jeugdhulp |
Bruning, M., Van den Brink, Y. & Punselie, E. |
Vertroostingen |
De Wachter, D. & Van Puymbroeck, R. |
Goed leven |
De Wachter, D., Keirse, M. & Simons, B. |
The beauty of the difference |
Delfos, M. |
Oline het olifantje: over opgroeien met ouders met verslavingsproblematiek |
Delfos, M. & Schupp, S. |
Lotte en de beer: voor kinderen die niet makkelijk praten |
Delfos, M. & Schupp, S. |
Veranderen in meervoud: veranderen in de praktijk |
Dijkstra, P. (Samensteller) |
Immuno-psychiatrie: het immuunsysteem uit balans als oorzaak van psychiatrische aandoeningen |
Drexhage, H., Keunen, B. & Holmes, B. |
Gespreksvaardig in social work en ggz: speelvelden voor communicatie |
Ehlers, S., Volkers, A. & Van den Heuvel, W. |
What Works |
Elbers, N., Van den Berg, C. & Kragting, M. |
De voorbeeldige organisatie: van goede bedoelingen naar goed gedrag |
Ellemers, N. |
Inspiratiespel: op zoek naar je diepste drijfveren |
Gerrickens, P.& Verstege, M. |
Ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen |
Gijzen, T. |
Verstandelijke beperking & eigen invloed: bewustwording, initiatief versterken, mogen kiezen |
Gijzen, T. |
Praktijkgericht onderzoek in opleiding en beroep: Sozio-special |
Guldemond, J.& Guldemond, M. |
Trauma is iets wonderlijks |
Haines, S., Standing, S. & Lustig, H. |
Wat de fak |
Hassouni, M. |
Introducing Early Years Thinkers |
Hayes, N., O'Toole, L. & Halpenny, A. |
Strijden tegen crimineel gewin |
Hermans, C. & Boutellier, H. |
Herstel in beweging: de cliëntenbeweging in de 21e eeuw |
Hunsche, P. |
Werken in een therapeutisch milieu |
Janzing, C. & Kerstens, J. |
De vleugels van de adelaar: Duitse kwesties in Europees perspectief |
Jürgens, H., Nijhuis,T. & et al. |
Werken aan amplitie: de toepassing van positieve organisatiepsychologie |
Koen, Y. & Van Keulen, S. |
Hulpkaarten bij gesprekken |
Kroon-Zijderhand, R., Van der Klink, T. Burger, J. & et al. |
Werken aan je zelfbeeld: COMET voor kinderen en adolescenten |
Kuin, M. & Peters, P. |
Ervaringsgericht werken. In de voorschoolse opvang |
Laevers, F., Silkens, K. & Declercq, B. |
The right life: human individuality and its role in our development, health and happiness |
Largo, R. |
Het antiracisme-handboek |
Lodik, C. |
Praten met kinderen en jongeren in crisissituaties: life space crisis intervention |
Long, N., Wood, M., Fecser, F. & D'Oosterlinck, F. |
Werken in gedwongen kader: methodiek voor het forensisch sociaal werk |
Menger, A., Krechtig, L. & Bosker, J. |
Sociaal met taal: inburgeren met waardevolle gesprekken |
Nieuwboer, C. & Van 't Rood, R. |
Geven en ontvangen |
Nieuwenbroek, A. & Kimenai, J. |
Zo maak je een ondersteuningsplan |
Pfauth, A. |
Evidence-based Practice in school mental health |
Raines, J. |
Sociaal werk als mensenrechtenberoep: een handelingskader voor de praktijk |
Reynaert, D., Kemmeren, C., Knevel, J. & et al. |
Basisboek duurzame ontwikkeling |
Roorda, N. |
De-escalatie en dwangreductie: een praktijkboek voor de klinische intensieve en forensische zorg |
Schaftenaar, P. & Ruiter, M. |
Sander en de brug: vijf voorstellen voor een eerlijker Nederland |
Schimmelpenninck, S. |
Versterkende groepstraining voor getraumatiseerde pleegkinderen: Tem je draak |
Schlattmann, N., Goris, M., Regoli-Bakker, S. & et al. |
Hanboek sociaal-emotinele vaardigheden |
Scholte, E. & Van der Ploeg, J. |
Professionele autonomie in sociaal werk |
Steenmeijer, J. |
Boemerangbeleid |
Stellaard, S. |
Ontwarde draad: intervisiespel over de emotionele ontwikkeling |
Van Acker, K. Janssens, E. & Vignero, J. |
Jij-boek voor ouders. |
Van Beek, F., Kromhout, R., Van Pagee, R. & et al. |
Voor kinderen die in een groep wonen. |
Van Beek, F., Kromhout, R., Van Pagee, R. & et al. |
Moeder van 40.000 kinderen: het verhaal van Vanessa Umboh |
Van den Bovenkamp, J.& Umboh, V. |
Psychisch ontregelde kinderen: herstel en groei via het CREA-model van orthopedagogische hulpvragen in de jeugdhulp |
Van der Doef, P. |
Herstel van eetproblemen (anorexia): op weg naar verantwoorde ambulante zorg: 'zoveel thuis als mogelijk' |
Van der Helm, P. |
Werk samen!: de professionele aanpak in het publieke domein |
Van der Horst, J. |
Gesprekskaarten executieve functies dagelijkse doelen |
Van der Klink T. Kroon-Zijderhand, R., & et al. |
Traumasporen in lichaam, brein en geest |
Van der Kolk, B., Treffers, Jo. & Vitataal (Feerwerd) |
2 in 1 coachkaarten en kwaliteitenspel XL |
Van der Krans, C. & Maaskant, R. |
Waarom vriendschappen zo belangrijk zijn |
Van der Ploeg, J. |
Wit huiswerk: hoe kun je bijdragen aan de strijd tegen racisme |
Van der Ven, A. & Abeln, I. |
Een kwestie van verschil: conflicthantering en onderhandeling in een configuratieve integratietheorie |
Van Dongen, H., De Laat, W. & Maas, A. |
Wij waren, ik ben: weg uit Ruinerwold |
Van Dorsten, I. |
Hulp bij armoede |
Van Geuns, R., Desain, L. & Van der Weijden, R. |
De zorg is van de patiënten en de zorgprofessionals! |
Van Montfort, A. |
Rotterdam: een ode aan inefficiëntie |
Van Veelen, A. |
Woelig gevoelig: werken met reflexen bij onbegrepen gedrag |
Van Wensen, C. |
De kracht van muziek: voor kinderen en jongeren met autisme |
Van Zweden, A., Pater, M. & Van Zweden, J. |
Rimpelingen in het hoofd van ouderen: over psychische problemen, het brein en het leven |
Vandenbulcke, M. |
Waar ben jij eigenlijk van?: professionele identiteit voor ervaren coaches & consultants |
Verbeek, K. |
Netwerkontwikkeling voor zorg en welzijn |
Verkooijen, L., Van Andel, J. & Ansem, Q. & et al. |
Oud vasthouden over vergrijzing, wonen en beleid |
Volckaert, E. |
Sociale psychologie |
Vonk, R. Hoorens, V. |
Praktische psychologie in het sociaal werk |
Vosselman, M., Deuss, K. & Van Geel, V. |
Jeugdstrafrecht: in internationaal perspectief |
Weijers, I. |
De creatie van het mondige kind: geschiedenis van pedagogiek en jeugdzorg |
Weijers, I. & Postma, D.W. |
Witte onschuld: paradoxen van kolonialisme en ras |
Wekker, G. & Grootveld, M. |
IGT-K Integratieve gehechtheidsbevorderende...ect |
Wesselmann, D. & Schlattmann, N. |
Het enge avontuur van Kiki en Koen: een verhaal over hoe je kunt herstellen van een angstige ervaring |
Westcott, A., Hu, C., Kuo, C. & Hammerstein, M. |
Hoe Willem de wolf zijn geheime kracht vond: een verhaal over hoe je door moeilijke tijden komt |
Westcott, A., Hu, C., Kuo, C. & Hammerstein, M. |
Hoe Victor het varken uit de tranenrivier ontsnapte: een verhaal over gescheiden zijn van mensen van wie je houdt |
Westcott, A., Hu, C., Kuo, C. & Hammerstein, M. |
Samenlevingen |
Wilterdink, N., Weenink, D., Rusinovic, K. & et al. |
Sociale dynamiek van de gemeentelijke politiek |
Witte, T. |
The transformatie of elderly care |
Woldendorp, H. |