Menu English

Master Pedagogiek

Mediatheekbronnen voor je studie

Betrouwbare bronnen en links die relevant zijn voor jouw opleiding.

Toon:

Aanwinsten ISO

Kwartaal 2 / 2023
Titel
Auteur
Beknopt overzicht van de criteria van de DSM-5-TR American Psychiatric Association.
Hoe weten wat te willen: over autonomie, dromen en waarom het sociaal werk niet zonder kan. Benoot, T. & Roose, R.
Stoornis en delict: handboek psychiatrische en psychologische rapportage in strafzaken  Blansjaar, B., Van Kordelaar, W. & Prinsen, M.
Probleem=gedrag: Sozio-special  Boertjes, M., Kremer, A., Stringer, B. & et al.
Leren en veranderen Bolhuis, S.
Bodypercussie: grooven met groepen  Bontje, W., De Jonge, H. & Schipper, J.
Een luchtballon zonder koord: verhalen over beeldende begeleiding van mensen in hospice Brandt, K.
Stilstaan bij trauma: een heldere uiteenzetting over het ontstaan van trauma en de traumaverwerkingsmethode van Franz Ruppert  Broughton, V.,  Van Dalen, C. McMillan, K. & et al.
Jeugdrecht en jeugdhulp  Bruning, M., Van den Brink, Y. & Punselie, E.
Vertroostingen  De Wachter, D. & Van Puymbroeck, R.
Goed leven De Wachter, D., Keirse, M. & Simons, B.
The beauty of the difference Delfos, M.
Oline het olifantje: over opgroeien met ouders met verslavingsproblematiek  Delfos, M. & Schupp, S.
Lotte en de beer: voor kinderen die niet makkelijk praten  Delfos, M. & Schupp, S.
Veranderen in meervoud: veranderen in de praktijk  Dijkstra, P. (Samensteller)
Immuno-psychiatrie: het immuunsysteem uit balans als oorzaak van psychiatrische aandoeningen  Drexhage, H., Keunen, B. & Holmes, B.
Gespreksvaardig in social work en ggz: speelvelden voor communicatie  Ehlers, S., Volkers, A. & Van den Heuvel, W.
What Works Elbers, N., Van den Berg, C. & Kragting, M.
De voorbeeldige organisatie: van goede bedoelingen naar goed gedrag  Ellemers, N.
Inspiratiespel: op zoek naar je diepste drijfveren  Gerrickens, P.& Verstege, M.
Ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen  Gijzen, T.
Verstandelijke beperking & eigen invloed: bewustwording, initiatief versterken, mogen kiezen  Gijzen, T.
Praktijkgericht onderzoek in opleiding en beroep: Sozio-special  Guldemond, J.& Guldemond, M.
Trauma is iets wonderlijks Haines, S., Standing, S. & Lustig, H.
Wat de fak  Hassouni, M.
Introducing Early Years Thinkers Hayes, N., O'Toole, L. & Halpenny, A.
Strijden tegen crimineel gewin Hermans, C. & Boutellier, H.
Herstel in beweging: de cliëntenbeweging in de 21e eeuw  Hunsche, P.
Werken in een therapeutisch milieu Janzing, C. & Kerstens, J.
De vleugels van de adelaar: Duitse kwesties in Europees perspectief  Jürgens, H., Nijhuis,T. & et al.
Werken aan amplitie: de toepassing van positieve organisatiepsychologie  Koen, Y. & Van Keulen, S.
Hulpkaarten bij gesprekken Kroon-Zijderhand, R., Van der Klink, T. Burger, J. & et al.
Werken aan je zelfbeeld: COMET voor kinderen en adolescenten  Kuin, M. & Peters, P.
Ervaringsgericht werken. In de voorschoolse opvang Laevers, F., Silkens, K. & Declercq, B.
The right life: human individuality and its role in our development, health and happiness  Largo, R.
Het antiracisme-handboek  Lodik, C.
Praten met kinderen en jongeren in crisissituaties: life space crisis intervention  Long, N., Wood, M., Fecser, F. & D'Oosterlinck, F.
Werken in gedwongen kader: methodiek voor het forensisch sociaal werk  Menger, A., Krechtig, L. & Bosker, J.
Sociaal met taal: inburgeren met waardevolle gesprekken  Nieuwboer, C. & Van 't Rood, R.
Geven en ontvangen Nieuwenbroek, A. & Kimenai, J.
Zo maak je een ondersteuningsplan Pfauth, A.
Evidence-based  Practice in school mental health Raines, J.
Sociaal werk als mensenrechtenberoep: een handelingskader voor de praktijk  Reynaert, D.,  Kemmeren, C., Knevel, J. & et al.
Basisboek duurzame ontwikkeling Roorda, N.
De-escalatie en dwangreductie: een praktijkboek voor de klinische intensieve en forensische zorg  Schaftenaar, P. & Ruiter, M.
Sander en de brug: vijf voorstellen voor een eerlijker Nederland  Schimmelpenninck, S.
Versterkende groepstraining voor getraumatiseerde pleegkinderen: Tem je draak Schlattmann, N., Goris, M., Regoli-Bakker, S. & et al.
Hanboek sociaal-emotinele vaardigheden Scholte, E. & Van der Ploeg, J.
Professionele autonomie in sociaal werk Steenmeijer, J.
Boemerangbeleid Stellaard, S.
Ontwarde draad: intervisiespel over de emotionele ontwikkeling Van Acker, K. Janssens, E. & Vignero, J.
Jij-boek voor ouders. Van Beek, F., Kromhout, R., Van Pagee, R. & et al.
Voor kinderen die in een groep wonen. Van Beek, F., Kromhout, R., Van Pagee, R. & et al.
Moeder van 40.000 kinderen: het verhaal van Vanessa Umboh Van den Bovenkamp, J.& Umboh, V.
Psychisch ontregelde kinderen: herstel en groei via het CREA-model van orthopedagogische hulpvragen in de jeugdhulp Van der Doef, P.
Herstel van eetproblemen (anorexia): op weg naar verantwoorde ambulante zorg: 'zoveel thuis als mogelijk'  Van der Helm, P.
Werk samen!: de professionele aanpak in het publieke domein  Van der Horst, J.
Gesprekskaarten executieve functies dagelijkse doelen Van der Klink T. Kroon-Zijderhand, R., & et al.
Traumasporen in lichaam, brein en geest  Van der Kolk, B., Treffers, Jo. & Vitataal (Feerwerd)
2 in 1 coachkaarten en kwaliteitenspel XL Van der Krans, C. & Maaskant, R.
Waarom vriendschappen zo belangrijk zijn  Van der Ploeg, J.
Wit huiswerk: hoe kun je bijdragen aan de strijd tegen racisme  Van der Ven, A. & Abeln, I.
Een kwestie van verschil: conflicthantering en onderhandeling in een configuratieve integratietheorie  Van Dongen, H.,  De Laat, W. & Maas, A.
Wij waren, ik ben: weg uit Ruinerwold  Van Dorsten, I.
Hulp bij armoede Van Geuns, R., Desain, L. & Van der Weijden, R.
De zorg is van de patiënten en de zorgprofessionals!  Van Montfort, A.
Rotterdam: een ode aan inefficiëntie  Van Veelen, A.
Woelig gevoelig: werken met reflexen bij onbegrepen gedrag Van Wensen, C.
De kracht van muziek: voor kinderen en jongeren met autisme  Van Zweden, A., Pater, M. & Van Zweden, J.
Rimpelingen in het hoofd van ouderen: over psychische problemen, het brein en het leven  Vandenbulcke, M.
Waar ben jij eigenlijk van?: professionele identiteit voor ervaren coaches & consultants  Verbeek, K.
Netwerkontwikkeling voor zorg en welzijn  Verkooijen, L., Van Andel, J. & Ansem, Q. & et al.
Oud vasthouden over vergrijzing, wonen en beleid Volckaert, E.
Sociale psychologie  Vonk, R. Hoorens, V.
Praktische psychologie in het sociaal werk Vosselman, M., Deuss, K. & Van Geel, V.
Jeugdstrafrecht: in internationaal perspectief  Weijers, I.
De creatie van het mondige kind: geschiedenis van pedagogiek en jeugdzorg  Weijers, I. & Postma, D.W.
Witte onschuld: paradoxen van kolonialisme en ras  Wekker, G. & Grootveld, M.
IGT-K Integratieve gehechtheidsbevorderende...ect Wesselmann, D. & Schlattmann, N.
Het enge avontuur van Kiki en Koen: een verhaal over hoe je kunt herstellen van een angstige ervaring  Westcott, A., Hu, C., Kuo, C. & Hammerstein, M.
Hoe Willem de wolf zijn geheime kracht vond: een verhaal over hoe je door moeilijke tijden komt  Westcott, A., Hu, C., Kuo, C. & Hammerstein, M.
Hoe Victor het varken uit de tranenrivier ontsnapte: een verhaal over gescheiden zijn van mensen van wie je houdt  Westcott, A., Hu, C., Kuo, C. & Hammerstein, M.
Samenlevingen Wilterdink, N., Weenink, D., Rusinovic, K. & et al.
Sociale dynamiek van de gemeentelijke politiek  Witte, T.
The transformatie of elderly care Woldendorp, H.

Titel

Auteur

Mensenrechten en migratierecht Aarrass,B.
Werkgeluk in de zorg: van droom naar mogelijkheden Anne B., Steffens, P., Bonsel, K.
Praten met kinderen: een boek voor ouders en andere opvoeders  As, N. van
Hoe weten wat te willen: over autonomie, dromen en waarom het sociaal werk niet zonder kan. Benoot, T.,  Roose, R.
Zorg: een betere kijk op de mens  Berger, L., Medendorp, H.
Interculturele samenwerking in organisaties Blom,H.
Sociaal werk als armoedebestrijder: zoektocht naar een participatieve benadering  Boone, K.  Roets, G., Roose, R.
Team geluk: versterk je positieve krachten en die van de groep  Bormans, L.
De geluksvogels: geluk voor kinderen: het spel  Bormans, L., van Doninck, S.
Drinkt u iets?: een onverbloemde kijk op verslaving en therapie  Bruyninckx, M., Muls, P., Dejonghe, T.
ACT met hoofd en hart: procesgericht werken met acceptance and commitment therapy  Bruyninx, L., Barnes-Holmes, Y., McEnteggart, C., Thewissen, R. et al.
Logisch en kritsch denken Burgers,S.
Zie mij: jongeren op zoek naar zichzelf, een veilige thuis en een gezonde samenleving Celie, L.
Psychose bij jongeren: helpen bij de zoektocht naar identiteit  Christianen, M., Dhooghe, F., Lisaerde, J.
Autisme: vergeet de ouders niet Clarck, P.
Ontketen het brein van je kind :van schermverslaving naar digitale vrijheid  Compernolle, T., De Cock, C.
Sociale psychologie voor toegepaste psychologie  Craeynest, P.,  Van Vaerenbergh, G., Craeynest, M.
Bijna alles wat je moet weten over psychologie: van kinderen en jongeren  De Bruyckere, P., Hulshof, C., Missine, L.
Grondleggers van de pedagogie(k): grote denkers over opvoeden: stemmen uit het verleden en hun weerklank in het heden en de toekomst  De Jong, W., De Deckere, H., Van der Poel, L., et al.
Een trauma is zo geboren: traumazorg voor, tijdens en na de bevalling  De Koning, D.
Negatief zelfbeeld  De Neef, M. 
Goed leven met kwetsbaarheid en beperking  De Wachter, D., Keirse, M., Simons, B.
Speel- en leefruimtes in de voorschoolse kinderopvang  Declercq, B., Van de Voorde, L., Steen, V.
Autisme als atypische ontwikkeling: de kenmerken in de mens als geheel  Delfos, M., Huijbregts, J.
Dansen met mezelfeenzaamheid bij mensen met een onzichtbare kwetsbaarheid Demesmaeker, G.
Anders omgaan met angst: de weg van mindfulness, compassie en verbondenheid  Dewulf, D.
Op naar geluk: de psychologie van een fijn leven  Dijksterhuis, A.
Iemand zijn: filosofie van de persoonlijke vorming  Dohmen, J.
Mindset: verander je manier van denken om je doelen te behalen: ouderschap, bedrijfsleven, sport, school, relaties  Dweck, C., De Swart, Y.
Wonderlijke wazigheid :uitleg, adviezen, tips en trucs over ADD voor jongeren en hun omgeving: nu met nog uitgebreider hoofdstuk voor docenten en ouders!  Ehrlich, T.
Invisible child: poverty, survival & hope in an American city  Elliott, A.
De jaren  Ernaux, A.,  Hofstede, R.
Het voorval: novelle  Ernaux, A., Beckers, I., Pruis, M.
De schaamte  Ernaux, A., Hofstede, R.
Meisjesherinneringen  Ernaux, A., Hofstede, R.
Het spel der ongeschreven regels: verander op speelse wijze hardnekkige patronen in teams  Figee, A., Rijn, L. van., Van Waes, F.
Sensoa vlaggensysteem :reageren op (grensoverschrijdend) gedrag van kinderen en jongeren / Frans, E., Franck, T.
Hoogbegaafdheid: emotionele ontwikkeling bij kinderen en (jong)volwassenen;toolbox voor de praktijk Frumau, F.
Reflecterenleren van je ervaringen als professional Geenen, M.
De 7 pijlers van succesvolle teams: nieuwe wegen naar optimale teamontwikkeling  Geffen, Cor
Gezinnen na migratiehulpverlening en gezinsbeleid in een superdiverse samenleving Geldof, D., Van Acker, K., Loosveldt, G., Emmery, K.
Onzekerheid :over leven in de risicomaatschappij / Geldof, Dirk,
Sociale veerkracht  Guldemond, J.
The empathy game: playfuly connect on a deeper level  Herrman, S., Elferink, J.
Over wetenschappelijk denken  Heylen, J.
Filosoferen in sociaal werk: de kracht van het niet-weten in de agosgische praktijkn   Janssens, D.
Ontwerp voor digitale transformaties van (zorg) organisaties :werken met de systemische ontwikkel Matrix (SOM)  Jeninga, A., Woldendorp, H.
De KIM-methode: een krachtgericht handelingsmodel in het sociale domein: krachtgericht, integraal, mensgericht. Joosen, W., Van der Vaart, W. 
Help me even herinneren: een gids voor mensen met lichte cognitieve stoornissen en hun naasten  Joosten, L., Thomas, J., Kessels, R.
Stoppen met snacken: reset je trek  Karsten, C.
Cohesie en polarisatie in de stad Kolthoff, E.
Prutje  Koolwijk, P., Faas, L.
In gesprek met jongvolwassenen Kruys, S., Zuurbier, W., Mulder, W.
Zelfbeeldtrainingen voor kinderen en adolescenten Kuin,M., Peters,P.
Zie je mij Lakho,H., Wapenaar,J.
Groei, leren & ontwikkelen: nature en nurture voorbij  Lamers, T., Hilster-Verhart, M.
Opgroeien en opvoeden ondersteunen :landelijk opleidings- en competentieprofiel hbo-bacheloropleiding Pedagogiek 2019. Landelijk Opleidingsoverleg Pedagogiek
Can we be happier? :evidence and ethics. Layard, R., Ward, G.
Dementie van binnenuit: een zoektocht naar hoe het is om iemand met vergevorderde dementie te zijn  Leest, J., Timmerman, A., Van der Linde, M., Van Noort, Y., et al.
Acute psychiatrie Luykx, J., Tijdink, J.
The myths of happiness Lyubomirsky,S.
Hongerige geesten: de psychologie van verslaving  Maté, G., Van Drunen, J.
Werken in gedwongen kader: Methodiek voor het forensisch sociaal werk  Menger, A.
Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden  Mortelmans, D.
Wordt het ooit weer licht?: wanneer depressie je leven steelt  Peeters, A.
Drive: de verrassende waarheid over wat ons motiveert  Pink, D., Walsmit, V.
Denken over sociaal werk: samenleving, rechtvaardigheid en praktijk  Raeymaeckers, P., Gradener, J., Van Dam, S., et al.
Verbinden met je cliënt: recht doen aan jezelf en de ander: hoe die grondhouding je professionaliteit versterkt  Reijersen van Buuren, G.
Tellen en vertellennarratieve verantwoording in de langdurige zorg: verhalen van mensen met niet-aangeboren hersenletsel en hun betekenis Reinders, H., Helwig Nazarowa, L.
Ontwikkelingspsychopathologie bij kinderen en jeugdigen: een inleiding  Rigter, J., Hintum, Van M.,
De eenzaamheidsparadox Rijks, J.
Ons ontwikkelen ontward: over je manier van leren en ontwikkelen: dialoogkaarten  Ruijters, M. 
Taalontwikkelingsstoornissen en het jonge kind (0-8 jaar): signaleren, praktische handelingsadviezen en tips  Sanders, B.
Zeepaardje zoekt een vriendje  Schubert, I.,Schubert, D.
Survivalgids voor autistische studenten: overleef je studietijd (en geniet van de reis)  Siljee, K.
Communicare :ontwikkelingsstimulatie bij jongeren: voor ouders, leerkrachten en hulpverleners in de nieuwe jeugdzorg  Vaessen, G.
Hamvragen: voor epic espic gesprekken met pubers: pubereditie Van de Loo, T.,  Buchrnhornen, M.
Affectregulatie via beeld en muziek voor kinderen met ontwikkelingsproblematiek  Van der Ende, W.
Onzichtbaar verdriet: praktisch werkboek voor kinderen en jongeren in verliessituaties  Van der Molen, L., Nieuwenhuize, W.
Sociale Psychologie Van Hiel, A., Roets, A
Een hart vol verhalen: voorleesboek voor ouderen  Van Keulen, D., Boomsma, L.
We zijn God niet: pleidooi voor een nieuwe psychiatrie van samenwerking  Van Os, J., Spronsen, M. van
De kracht van muziek: voor kinderen en jongeren met autisme  Van Zweden, A., Pater, M., Van Zweden, J.
Ondeugende zorg: humor in gekkenwerk  Vanlaere, L., Burggraeve, R.
Met andere ogen: denken en doen in praktijkgestuurd onderzoek  Veerman, J., Hendriks, A., Van Huijgevoort, H., et al.
Behandeling van OCD Visser, H., Punt,M.
Niemand is een eiland  Vranken, J., Van Leuvenhaege, S., Bode, F.
Kansen bieden, kansen paken :de aanpak van jonge veelplegers  Weijers, I.
Handboek steunend relationeel handelen: werken aan herstel en kwaliteit van leven  Wilken, J. P., Den Hollander, D.
Pathways to empowerment Wolf.J.
🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen