The Rise of Social Media

Hogeschool Rotterdam

Studenten Human Resource Management organiseerden voor mensen uit het HRM-vak een conferentie over 'The Rise of Social Media'.

Vraagstelling

Vierdejaars studenten die de minor Human Resource Management volgden, kregen de opdracht een conferentie te organiseren. Gekozen is voor het onderwerp Social Media omdat het een 'trending topic' is, want binnen vijf jaar wordt naar verwachting Social Media het nummer 1 wervingskanaal voor het personeel. Er zijn nog veel ondernemingen die Social Media niet juist inzetten. De studenten hadden als doel dat mensen uit het HRM-vak door de conferentie gaan inzien dat Social Media mogelijkheden biedt voor 'internal branding'.

Aanpak

De studenten hebben zelf de gastsprekers van de conferentie benaderd. Daarna hebben de studenten het programma samengesteld en vervolgens hebben zij de relaties uitgenodigd. Welkomstwoord is gedaan door Elisabeth Minnemann, directrice van het Instituut voor Bedrijfskunde. Gastsprekers waren John Metselaar, Social Recruitment Consultant bij LinkedIN, Claudia den Braber, woordvoerder en communicatieadviseur bij AEGON en Anne Karsbergen, Intercedente bij Randstad Student.

Resultaat

De aanwezigen waren zeer te spreken over de conferentie. ''De conferentie is heel goed georganiseerd en ook de onderwerpen sluiten heel erg aan bij de moderne weg'', aldus een bezoeker. Ook de begeleidende docent, Peer de Swart, is zeer te spreken over hoe de studenten de conferentie hebben georganiseerd: ''Er zijn meer dan 50 bezoekers op de conferentie afgekomen en daarnaast hoor ik veel positieve reacties.''

Opleiding(en)

• Human Resource Management