Menu English

Reel - De wereld is één grote catalogus

Saddl

Een service waarmee je zelf kan bepalen waar je iets koopt en hoe en wanneer je het wil ontvangen.

Vraagstelling

Hoe kunnen we de fysieke wereld beter bereikbaar maken? Dat was de vraag die wij onszelf stelden. Want het moet toch niet zo zijn dat je wél een pizza kan bestellen en binnen een half uur binnen hebt, maar dat dit niet met bijvoorbeeld je nieuwe schoenen kan? Onze case-partner Spencer zorgt er al voor dat je binnen een uur je bestelling in handen hebt. Wij zochten naar een andere oplossing voor dit vraagstuk.

Aanpak

In eerste instantie legde wij onze focus op bezorging. Maar al snel besloten we bezorging als 'side-dish' te zien, en ons te focussen op het voortraject. Vanuit de verschillende disciplines binnen ons team hebben we rollen en taken verdeeld. Zo zijn we uiteindelijk door veel onderzoek te doen, veel brainstormsessies te houden, nieuwe oplossingen te zoeken en aan prototypes te werken tot het uiteindelijke concept Reel gekomen. In dit concept zijn verschillende innovatieve ontwikkelingen meegenomen in een werkend prototype, zoals beeldherkenning en herkenning van spierbeweging.

Resultaat

Met Reel wonnen wij de eindexpositie Exposed Now. Reel is een service waarmee je zelf kan bepalen waar je iets koopt en hoe en wanneer je het wil ontvangen. Met de wearable van Reel kan je alles wat je om je heen ziet “reelen”: met één handbeweging binnenhalen in jouw persoonlijke cloud. De Reel wearable maakt een foto en slaat die op in de applicatie. Vervolgens kun je wanneer het jou uitkomt wat je 'gereeld' hebt openen op je smartphone. Daar kan je bij het bestellen bepalen of je het binnen een uur in handen wil hebben (via Spencer), of via de normale levering vanuit de winkel krijgt.

Opleiding(en)

  • Meerdere opleidingen van het Instituut voor Communicatie, Media & Informatietechnologie

Type

Project

Aan dit project werkten mee

L. Berseneva, R.J. Huisman, T. Nataf, J. Philipsen