Met een doel kun je scoren!

Yulius (Kinderpsychiatrie)

Inzet van sport in de behandeling van cliënten met een LVG problematiek in een klinische setting.

Vraagstelling

Hoe kan sporten geïmplementeerd worden in het behandelaanbod op multifunctioneel centrum de Paladijn van stichting Yulius?

Aanpak

SPH-studente Esther is begonnen met het formuleren van de juiste vraagstelling: "Wat wil ik onderzocht hebben en hoe pak ik dat aan? Welke instrumenten ga ik daarvoor gebruiken? Ik heb gekozen voor intervisie en literatuuronderzoek. Vanuit mijn resultaten heb ik een analyse gemaakt wat heeft geresulteerd in de verschillende conclusies op micro-, meso-, macro-niveau."

Resultaat

Het resultaat van het project is dat sporten zeker een bijdrage heeft in de behandeling van deze doelgroep. Het implementatieplan moet een belangrijke rol krijgen binnen de organisatie zodat het sporten gewaarborgd kan worden. De meerwaarde voor de opdrachtgever is dat sporten erg actueel is, en dat er eventueel een sportcoach kan worden gefinancierd door de overheid.

Opleiding(en)

• Sociaal Pedagogische Hulpverlening

Afstuderen

Aan dit project werkten mee