Menu Zoeken English

Hoe smaak voor je merk werkt

Have!

Minor: Concept Development http://www.jordyhoutman.com/ mail@jordyhoutman.com Hoe kun je een passende emotionele smaaksensatie creëren en inzetten voor een merkbelevenis? Hapjes en drankjes worden ingezet om de doelgroep te voeden en ‘even wat lekker

Vraagstelling

Minor: Concept Development http://www.jordyhoutman.com/ mail@jordyhoutman.com Hoe kun je een passende emotionele smaaksensatie creëren en inzetten voor een merkbelevenis? Hapjes en drankjes worden ingezet om de doelgroep te voeden en ‘even wat lekkers’ aan te bieden. Daarbij letten wij niet op of de smaak wel bij de doelstelling van de merkbelevenis past.

Aanpak

Naast het onderzoek is er een aparte online enquête ontwikkeld over de perceptie van kleur op smaak. Het theoretisch kader bestaat uit de volgende kennisgebieden: Deze zijn: experience branding, food design en cognitieve neuropsychologie.

Resultaat

Op basis van het onderzoek heb ik een interactief model ontwikkeld. Met dit model kan Have! aan de slag. De resultaten uit het model zijn geschikt om je merk zintuiglijk uit te bouwen met smaak.

Opleiding(en)

  • Communication and Multimedia Design

Type

Afstuderen

Aan dit project werkten mee

Jordy Houtman

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.