Hoe B2B kan inspelen op het onbewuste van klanten

Pingpong design

De opdracht was de merkbeleving van Pingpong te vergroten. Mijn afstudeerproject begon met een literatuurstudie met de onderzoeksvraag: "Hoe kunnen B2B bedrijven inspelen op het emotionele onbewuste van klanten om de merkbeleving te vergroten?".

Vraagstelling

Aanpak

Ik heb een veldonderzoek opgezet naar de beleving van het merk Pingpong onder de klanten en medewerkers. Hiervoor heb ik de structuur van de huidige processen in kaart gebracht en een SWOT-analyse gemaakt.

Resultaat

Het onderzoek heeft veel opgeleverd en de toegepaste methodiek heeft veel inzicht gegeven in de beleving van het proces en merk Pingpong. Ik heb aanbevelingen gedaan en een handboek gemaakt, zodat zij zelf de merkbeleving kunnen verbeteren.

Opleiding(en)

• Communication and Multimedia Design

Afstuderen

Aan dit project werkten mee