Menu English

Emerging Media 2010 - Lotus

Het Wereldmuseum

Een concept wat de externe beleving gelijkt trekt aan de interne beleving. Hier was Het Wereldmuseum naar op zoek. Nieuw, verfrissend en bovenal een inhoudelijk kwalitatief waren de gevraagde kenmerken. Aan ons, als nieuwe generatie multimedia professiona.

Vraagstelling

Een concept wat de externe beleving gelijkt trekt aan de interne beleving. Hier was Het Wereldmuseum naar op zoek. Nieuw, verfrissend en bovenal een inhoudelijk kwalitatief waren de gevraagde kenmerken. Aan ons, als nieuwe generatie multimedia professionals, de taak om dit te realiseren.

Aanpak

Nadat het concept op papier stond zijn we begonnen met onderzoek naar webwinkels, betaalmogelijkheden en de doelgroep. Gevolgd door interaction design en visual interface design. Tot slot het prototype en de marketing.

Resultaat

Wereldmuseum Helpt! Hiermee is alles over ons concept gezegd, het is de naam én de doelstelling. Een webwinkel met een breed assortiment en een unieke beleving. De producten variëren van speciale kunstwerken tot leuke hebbedingetjes. Na aankoop via de webwinkel is er de gelegenheid om te doneren aan een goed doel naar wens. Op deze manier helpt Het Wereldmuseum de wereld.

Opleiding(en)

  • Communication and Multimedia Design

Type

Project

Aan dit project werkten mee

Lennard Gog, Sandor Kerst, Erik Maliepaard