Loopbaanoriëntatie en -begeleiding

Met Loopbaanoriëntatie en -begeleiding (LOB) leer je jongeren hun weg te vinden in een steeds complexere wereld en steeds sneller veranderende arbeidsmarkt. Ze vragen zich af: past deze studie wel bij mijn talenten, leer ik hier wat ik belangrijk vind, wat kan het beroep inhouden, kan ik deze studie wel afronden, ontmoet ik mensen zoals ik? Jij als LOB-docent voert gesprekken met hen, zodat studenten betekenis leren geven aan een (praktijk) ervaring. Dan komen er stappen in beeld, die morgen gezet kunnen worden. Van keuzes maken naar leren kiezen. In een loopbaangerichte leeromgeving, ontwikkelen jonge mensen hun loopbaancapaciteit: ze reflecteren op zichzelf in relatie tot hun loopbaan. Studenten leren zichzelf hierdoor beter kennen, zij ontwikkelen hun loopbaancompetenties en hun arbeidsidentiteit.

Nieuwsgierig?

Tijdens dit webinar ontdek je hoe jij met LOB een waardevolle bijdrage kunt leveren aan de groei van jouw studenten. De 5 loopbaancompetenties van Marinka Kuijpers (motieven- en kwaliteitenreflectie, werkexploratie, loopbaansturing en netwerken) komen natuurlijk aan de orde, en ook modellen zoals de LOB-lemniscaat en de 10 loopbaangespreksregels van de Loopbaangroep. Hiermee krijgen gesprekken over dromen, reizen, hobby’s, carrière en stage meer diepgang en kwaliteit.

Dit webinar vindt plaats op woensdag 12 april van 16.30  tot 17.30 uur en wordt verzorgd door Diane Kattevilder.

Start:
ntb

Dag en tijd:
ntb

Investering:
€ 20,-

Even voorstellen

Diane Kattevilder. Vanuit haar bedrijf EDU Loopbaanbegeleiding verzorgt zij al jaren trainingen in het vo, (v)mbo en op het hbo. Zij werkt als lerarenopleider aan de Hogeschool Rotterdam, bij IvL team PDG, waar zij met passie voor professionalisering trainingen verzorgt voor zij-instromende mbo-docenten.