Menu English

Marktinstrument Weboma

Weboma

Marktinstrument dat tijdens de derdejaarsstage is ontwikkeld voor Weboma.

Vraagstelling

Welk instrument kan er voor Weboma ontwikkeld worden om de markt in beeld te brengen, zodat van tevoren de doelgroep voor de ontwikkeling en de ontwikkeling zelf kan worden bepaald?

Aanpak

De gegevens voor de realisatie van het instrument zijn aan de hand van drie verschillende middelen verzameld, namelijk: deskresearch, fieldresearch en social media. Hierbij waren voornamelijk de gegevens die via deskresearch werden verkregen over het werkgebied van Weboma, de doelgroep van Weboma en de trends en ontwikkelingen omtrent projectontwikkeling leidend. Deze gegevens zijn vervolgens gecontroleerd door middel van fieldresearch en social media. Hiervoor zijn er diepte-interviews met zowel interne als externe belanghebbenden afgenomen en is er een social media-analyse uitgevoerd.

Resultaat

Het instrument is een specifiek en overzichtelijk instrument geworden. Hier uit kan de doelgroep van de ontwikkeling en de ontwikkeling zelf per gemeente in regio Haaglanden worden bepaald. Daarnaast is er in het instrument een duidelijk verschil tussen de gemeentes ontstaan, waardoor het instrument aan de eisen van Weboma voldoet. Echter wordt wel aangeraden om voor een completer beeld nog meer marktonderzoek te verrichten, aangezien het voornamelijk om algemene gegevens gaat.

Opleiding(en)

  • Vastgoedkunde

Type

Stage

Aan dit project werkten mee

D.Y. Baljeu

Begeleider(s)

I. Coenen