Menu
    English

    De stage-ervaring van studenten in het Ad-onderwijs.

    Dit promotieonderzoeksproject heeft als doel inzicht te verkrijgen in de wijze waarop de professionele identiteit en eigen perceptie van toekomstige inzetbaarheid van Ad-studenten zich ontwikkelt gedurende stage. De rol die de driehoeksverhouding onderwijs, praktijk en student heeft gedurende stage op de ontwikkeling van de student als professional wordt tevens meegenomen in het onderzoek.

    Er is momenteel sprake van een kennistekort. Het aantal Ad-studenten neemt toe. Een belangrijk kenmerk van de Ad-opleiding is de praktijkgerichte aanpak en dat studenten worden klaargestoomd voor een plek op de arbeidsmarkt. De professionele identiteit en gepercipieerde inzetbaarheid vanuit studentperspectief zijn belangrijke elementen in dat 'klaarstomen' en voor een groot deel gebeurt dat in samenwerking met de beroepspraktijk. Met name omdat professionele identiteit en gepercipieerde inzetbaarheid centraal staan in het onderwijs in functie van de latere loopbaan en een sterke praktijkzin veronderstellen, ze worden immers gevormd voordat praktijkervaring wordt opgedaan maar worden afgetoetst aan de realiteit in de stage. Er is nu nog géén kennis over hoe professionele identiteit en gepercipieerde inzetbaarheid zich ontwikkelt vanuit studentperspectief gedurende de periode van stage bij Ad-studenten én welke rol de triade hierbij heeft.

    Over het project

    "Onderwijs en praktijk bieden samen de fundamenten waarop studenten hun professionele identiteit kunnen bouwen en hun volledige potentieel kunnen bereiken. De nuances van deze samenwerking tijdens stages zijn nu nog een blackbox, maar mijn onderzoek zal hier licht op schijnen."

    Projectfeiten

    Looptijd

    2019 - 2024

    Financiering

     Promotievoucher 

    Lectoraat

    Motiverende leeromgevingen

     

    Medewerkers betrokken bij dit project

    Inloggen