Passend onderwijs: professionalisering

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

W.A. Vos,de, W.M.J. Saman | Artikel | Publicatiedatum: 01 april 2018

Aan welke voorwaarden moeten scholen voldoen?

De invoering van passend onderwijs heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Er was veel kritiek: leerkrachten die er niet op toegerust zijn, een bezuinigingsmaatregel, teveel bureaucratie, middelen die niet besteed worden. Hoewel het stof wat is neergedaald, is nog altijd niet voor iedereen duidelijk aan welke voorwaarden scholen moeten voldoen om passend onderwijs mogelijk te maken en welke aandachtspunten van belang zijn. In het eerste artikel stond het ontwikkelingsperspectief centraal. De leerkrachtcompetenties en het bieden van maatwerk voor leerlingen zijn in het tweede en derde artikel besproken. In dit vierde artikel verdiepen we ons in de professionalisering van leerkrachten voor het bieden van passend onderwijs.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie