Logopedische Richtlijn 'Diagnostiek en behandeling van afasie bij volwassenen'

Publicatie van Kenniscentrum Zorginnovatie

E. Boxum, J.G. Lonkhuijzen,van, N.E.A.M. Jünger, P.E.G. Berns, W. Dun,van, M.G. Staaij,van der, S. Wessel,van, F. Nouwens | Rapport | Publicatiedatum: 01 januari 2015
De richtlijn beoogt de kwaliteit en doelmatigheid van de geleverde zorg door logopedisten en afasietherapeuten aan volwassen personen met afasie en hun omgeving te verbeteren. Deze richtlijn doet duidelijke uitspraken over optimale logopedische zorg aan personen met afasie op het gebied van diagnostiek, behandeling, doorverwijzing en nazorg. Hierbij is gebruik gemaakt van de meest recente wetenschappelijke literatuur en inzichten binnen de beroepsgroep. Verder beoogt de richtlijn de kennis over afasie van logopedisten, afasietherapeuten, artsen, onderwijsinstellingen en personen met afasie en hun naasten te vergroten.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie