Menu Zoeken English

Krachtige leeromgevingen: een handreiking bij het ontwerpen van Innovation Labs

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling
C.E. Weerheijm, M.J.D.A. Reekers, C.M. Miltenburg | Boek | Publicatiedatum: 06 juni 2019
We starten in hoofdstuk 1 met de uitleg van wat de kern uitmaakt van een I-Lab: wat bepaalt de kracht ervan? Je treft hier de term krachtige leeromgeving aan en je maakt kennis met de vijf karakteristieken die uitgewerkt moeten worden wil er een krachtige leeromgeving kunnen ontstaan; De vijf karakteristieken worden nader verkend en de onderlinge relatie tussen de karakteristieken wordt zichtbaar gemaakt. We brengen verdieping aan in onderdelen van de karakteristieken zoals het vraagstuk, het leerproces en professionele excellentie. Wat bedoelen we wanneer we deze begrippen gebruiken? In hoofdstuk 2 zijn aanvullende en hopelijk ook verhelderende overwegingen te vinden. Ze gaan over begrippen die steeds terugkomen en waar verschillende invullingen voor bestaan afhankelijk van vanuit welk perspectief gekeken wordt. In hoofdstuk 3 sluiten we tenslotte af met te onderscheiden invalshoeken bij het ontwerpen van een krachtige leeromgeving als een I-Lab. Het ontwerpproces blijkt een iteratief, onderzoekend en lerend ontwikkelingsproces voor de betrokkenen te zijn.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie
🍪

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Instellen