Kennisagenda 2019 - 2024: Master Leren en Innoveren, Kenniscentrum Talentontwikkeling, Hogeschool Rotterdam Academie

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

E. Os-Biemond,van, W.A. Vos,de, I. Dekker | Workingpaper | Publicatiedatum: 03 juni 2019
De Master Leren & Innoveren (MLI) heeft als ambitie docenten toe te rusten op een onderwijskundig leidende rol (‘teacher leader’) in hun team. De afgestudeerde MLI’er kan samen met collega’s de lespraktijk of het onderwijsontwerp innoveren en effectief maken door middel van onderzoeksmatig werken. Denk aan het ontwikkelen van interventies die schooluitval tegengaan, tot het experimenteren met formatieve toetsen of het ontwikkelen van een nieuw curriculum. Om haar ambitie ook in de toekomst te kunnen vervullen is het belangrijk dat de opleiding en haar beroepenveldcommissie scherpstellen welke kennis hiervoor nodig is. Dit wordt in deze kennisagenda voor een periode van vijf jaar beschreven. De MLI is niet de enige partij die zich over deze thema’s buigt, daarom werd strategische samenwerking gezocht met partijen met gedeelde belangen: het Kenniscentrum Talentontwikkeling en de Hogeschool Rotterdam Academie (HRA).

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie