Best practices voor collegiale consultatie online? Zo doen onze Hogeschool docenten dit nu!

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

F.R. Prinsen | Andersoortig materiaal | Publicatiedatum: 21 april 2020
Kunnen jullie elkaar online hulp bieden? Meer dan 312 docenten gaven antwoord op de vraag die gesteld werd in de enquête die mijn Hogeschool afgelopen woensdag uitstuurde. 68% antwoordde ‘Ja’, 29% zei ‘In zekere mate’. Ze mochten dit eventueel ook nog verder toelichten. Dat deden de docenten ook met enthousiasme. Uit de open antwoorden kunnen aanwijzingen gehaald worden over hoe we dit samen kunnen aanpakken. Hou hierbij wel in gedachten dat echte collegiale consultatie behelst dat je collega’s in jouw onderwijspraktijk laat meekijken en je laat zien hoe je de zaken aanpakt in relatie tot een vooraf gestelde ontwikkelvraag.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie