Adolescentiepsychologie: van theoretisch vak op de hogeschool naar een praktijkgerichte leerwerktaak in de opleidingsschool

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

M.W.G. Theunissen, J. Roelevink, M. Plas,van der | Artikel | Publicatiedatum: 02 april 2019
Een team van school- en instituutsopleiders van de tweedegraads lerarenopleiding van Hogeschool Rotterdam heeft het opleidingsonderdeel Adolescentiepsychologie herontworpen, zodat het betekenisvol en praktijkgericht in de context van de opleidingsschool uitgevoerd kan worden. Het werken in het team bleek een langzaam proces van elkaar leren kennen en waarderen, van het matchen van belangen van school en instituut. In het uiteindelijke product, een leerwerktaak, komen theorie, praktijk en de student zelf samen. De uitvoering op locatie bleek soms lastig te organiseren, wat de kracht van de leerwerktaak tekort kan doen. Het team blijft zoeken naar optimalisering van de leerwerktaak en de uitvoering.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie