Risk Benchmark ‘s-Gravenlandse en Spaanse Polder

Publicatiedatum: 01 januari 2018

Door middel van interviews zijn bedrijven in zeven belangrijke sectoren op de Spaanse polder gebenchmarkt in de mate waarin zij kansen en bedreigingen in hun sector in beeld hebben.

Toon:

De Spaanse polder is het grootste, droge aaneengesloten bedrijventerrein in Noordwest-Europa. De volgende sectoren spelen op het bedrijventerrein een belangrijke rol:

• Groothandel fruit en groente
  • Groothandel bouw
  • Transport en logistiek
  • Metaalindustrie
  • Autoschade, - herstel en - reparatie
  • Autoverkoop en -verhuur
  • Administratief juridische dienstverlening

Het onderzoekt brengt door middel van interviews bij 40-50 bedrijven in kaart welke kansen en bedreigingen zij zien. Vervolgens worden deze resultaten vergeleken met de visie van experts. Hieruit resulteert een benchmark. In 2020 worden deze bedrijven nogmaals benaderd door een student Finance & Control om te onderzoeken hoe de bedrijven zich de afgelopen jaren hebben ontwikkeld.

Verbinding met het onderwijs

Het onderzoek is uitgevoerd door zeven studenten van de opleiding Bedrijfseconomie van het Instituut Financieel Management van Hogeschool Rotterdam.