Kwetsbaarheid is de kracht

Bekijk de ervaringen, opbrengsten en eindproducten van Koplopers

06 september 2020

Waarom verlaten jongeren met psychische problemen voortijdig het onderwijs? Wat valt te leren van goede voorbeelden? Het Jongerenteam van project Koplopers ging in gesprek met professionals en leeftijdsgenoten om antwoorden te vinden.

Jongeren met een psychische kwetsbaarheid ondervinden vaak hindernissen in hun dagelijkse leven en tijdens hun studie. Met het project Koplopers gingen deze jongeren uit het mbo en ho met elkaar aan de slag met de stigma’s en de knelpunten van participatie waarmee zij worden geconfronteerd. Een sprankelend team van ervaringsdeskundige jongeren die het gesprek aangaan over psychische kwetsbaarheid. Het project, dat in 2016 van start ging, is onlangs afgerond en heeft geresulteerd in concrete handvatten voor zowel onderwijsprofessionals als studenten.

Waarom verlaten jongeren met psychische problemen voortijdig het onderwijs? Wat valt te leren van goede voorbeelden? Het Jongerenteam ging in gesprek met professionals en leeftijdsgenoten om antwoorden te vinden. Zo bespreken zij wederzijdse vooroordelen en stigma’s en ondernemen ze gezamenlijk actie om knelpunten in participatie op te lossen.

Magazine Kwetsbaarheid is de kracht

In het digitale magazine Kwetsbaarheid is de kracht bundelen we al deze klein en grote verhalen. Bekijk de ervaringen, opbrengsten en eindproducten van Koplopers.

Webinar 'Omgaan met psychische kwetsbaarheid studenten'.  (gratis & online)
28 september 2020 15:00 - 16:00 uur

Ga naar de pagina van het project Koplopers