Hoogtepuntenmagazine Kenniscentrum Duurzame HavenStad

Interviews, projecten en resultaten gebundeld

16 maart 2020

Dit hoogtepuntenmagazine heeft als thema ‘acteren in de buitenwereld’. Kenniscentra van Hogeschool Rotterdam hebben een belangrijk rol in het verbinden van de Hogeschool met de regio en met vraagstukken die relevant zijn voor de studenten die we opleiden. Bovendien hebben de kenniscentra de opdracht om praktijkgericht onderzoek te doen en voor ons is dat onderzoek naar erkende en beleefde vraagstukken in het werkveld.

En dus maken we in ons werk voortdurend verbinding met dat werkveld. Hoe Kenniscentrum Duurzame HavenStad dat doet en met wie we dat ondermeer doen is de rode draad door dit magazine. Mijn beeld van ons contact in de buitenwereld is dat we er in slagen een goede verbinding te maken met de praktijk, maar dat daar nog wel ruimte is voor verbetering. We merken dat we nog niet altijd als vanzelfsprekende onderzoekspartner worden gezien. We hopen met dit magazine dat beeld wat meer te ontwikkelen.

De kenniscentra van Hogeschool Rotterdam geven jaarlijks een magazine uit met de meest opvallende, inspirerende en impactvolle onderzoeksprojecten van Hogeschool Rotterdam. In onderstaand magazine zijn de hoogtepunten van Kenniscentrum Duurzame HavenStad te bekijken.