Mariëlle is programmacoördinator bij het lectoraat Samenwerken aan een taalrijke omgeving voor jonge kinderen van Kenniscentrum Talentontwikkeling. Ze verbindt onderzoekers, opleidingen en praktijkpartners met elkaar om de ontwikkelkansen van jonge kinderen te vergroten. Ze coördineert onderzoeksprojecten, bewaakt de voortgang en schrijft mee met subsidieaanvragen. Ook werkt ze aan het borgen van onderzoeksresultaten in het onderwijs en de curricula.
Opleiding en werkervaring
Mariëlle heeft na de academische pabo aan Hogeschool Rotterdam een pre-master onderwijsunde en een master onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht afgerond.
Naast haar werk bij de hogeschool is Mariëlle projectleider van de onderzoeksagenda bij Stichting BOOR. In deze rol versterkt ze de verbinding tussen theorie en praktijk in het onderwijs. Een van de projecten binnen de agenda is het werken met primoraten: leerkrachten die één dag per week onderzoek doen naar hun eigen schoolcontext om zo onderwijsontwikkeling te versterken.
Voordat ze met deze functie startte, was Mariëlle werkzaam als adviseur onderwijskwaliteit. In 2024 was zij ook projectleider PO-VO Rotterdam bij Fokor, waar zij zich inzette voor de aansluiting tussen primair en voortgezet onderwijs in Rotterdam. Daarvoor was zij docent onderwijskunde en rekenen-wiskunde aan Avans Hogeschool in Breda en onderzoeker bij het lectoraat leerKRACHT van Miranda Timmermans. Eerder vervulde zij onderwijskundig gerelateerde functies bij onder andere de NVWA, Better Minds at School, Hogeschool Rotterdam en diverse basisscholen.