Loopbaan en achtergrond
Na haar opleiding op het gebied van Arbeid en Organisatie rondde Hester de Master Pedagogiek af. Sinds 2008 is zij werkzaam als senior onderwijskundig adviseur. Daarnaast heeft zij gewerkt als onderzoeker en masterdocent, waarbij ze vanuit deze verschillende rollen een actieve bijdrage leverde aan onderwijsinnovatie, leiderschap, professionalisering en praktijkgericht onderzoek.
Werkzaamheden
Hester adviseert en begeleidt opleidingen bij vraagstukken over curriculumontwikkeling, toetsing, didactiek en pedagogiek. Ze verzorgt docentprofessionalisering en is nauw betrokken bij de ontwikkeling van discipline-overstijgend onderwijs. In haar werk versterkt ze het pedagogisch bewustzijn van docenten door hen te ondersteunen in het omgaan met spanningsvelden in de onderwijspraktijk. Daarbij nodigt ze docenten en teams uit om voorbij de vraag ‘Wat werkt?’ te denken, en te oefenen in situationele oordeelsvorming: steeds opnieuw onderzoeken wat hier nodig is, voor wie, en waarom. Ze pleit voor denk-, handelings- én voelruimte voor docenten, en voor het stellen van kritische vragen bij trends en de toenemende instrumentalisering van het onderwijs.