We hebben een gemeenschappelijk kader

We zijn een grote hogeschool met een grote diversiteit aan opleidingen die we uitnodigen het onderwijs verder te ontwikkelen binnen hun eigen context.

Als de docenten, onderzoekers en ondersteuners in opleidingsteams integraal verantwoordelijk zijn voor de leerwerkomgeving, is het noodzakelijk om te definiëren wat we als hogeschool gemeenschappelijk hebben en waarin dat tot uiting komt. De werkgroep Organisatie (inloggen) illustreert onze gemene deler als rode ring in onderstaande figuur.

De rode ring weerspiegelt:

• de missie, hier staan we voor: het is onze opdracht elke student op te leiden tot de professional die een waardevolle bijdrage levert aan de maatschappij;
  • de onderwijsdoelen, hier gaan we voor: kwalitatief hoogwaardig, inclusief en contextrijk onderwijs;
  • de kwaliteitsindicatoren, hieraan toetsen we de kwaliteit van het onderwijs: studenttevredenheid, studiesucces, medewerkerstevredenheid, aansluiting op de arbeidsmarkt en waardering door experts (accreditatie);
  • de professionele waarden die reflecteren hoe we de dingen doeninteger, transparant, gelijkwaardig en samenwerkend;
  • de afspraken en normen voor de manier waarop we samenwerken in het onderwijs, zoals bij keuze-onderwijs en minoren;
  • het administratieve raamwerk van onze hogeschool ten aanzien van financiën, ICT, personeel en processen;
  • de wettelijke regels, waaraan we ons aan te houden hebben, zoals de WHW en de NVAO.

Binnen het gemeenschappelijke kader verkennen en ontwikkelen we de eigen professionele ruimte. De rode ring is hard in de zin dat we ons eraan houden, maar flexibel in de zin dat er ruimte is voor aanpassing. In onze veranderende wereld kan immers steeds weer aanleiding zijn om onze kaders of afspraken aan te passen.