Over de toekomst gesproken: studenten creëren oplossingen voor een duurzamer Rotterdam

27 oktober 2021

Hoeveel minder water hoeft het riool te verwerken dankzij groene daken in Rotterdam? Koen, Sebastiaan en Paul van de opleiding Industrieel Product Ontwerpen maken dit inzichtelijk met hun start-up GroenDakMonitor.

Op het dak van onze locatie Museumpark liggen niet alleen zonnepanelen, het is ook nog eens bedekt met beplanting. Maar wat levert dat nou precies op? Studenten Koen, Sebastiaan en Paul van de opleiding Industrieel Product Ontwerpen maken dat met hun start-up GroenDakMonitor inzichtelijk. Bestuurslid Zakia Guernina ging met de jonge ondernemers het dak op om te kijken hoe hun product in de praktijk werkt. “We willen dat uiteindelijk alle daken in Rotterdam groen zijn.”

Check de video: