Van havo naar Associate degree opleiding

Online bijeenkomst voor decanen

03 maart 2021

Steeds meer havisten kiezen om na de havo een Associate degree studie (Ad) te volgen. In het studiejaar 2020-2021 kozen maar liefst 260 havisten voor één van onze Ad-opleidingen. Tijdens deze tweejarige Ad-opleiding worden de studenten voorbereid op de arbeidsmarkt én behalen ze een erkend diploma op hbo-niveau.

Een Ad-opleiding

Een Ad-opleiding is een praktische tweejarige opleiding op hbo-niveau die opleidt tot het wettelijk erkend Associate degree diploma. De Ad-opleidingen zijn ontwikkeld in samenwerking met de beroepspraktijk. Na afronding van een Ad-opleiding kunnen studenten de arbeidsmarkt betreden of verder studeren om het bachelor diploma te behalen.

Waarom havisten kiezen voor een Ad-opleiding?

• Tweejarige hbo-opleiding met een wettelijk erkend diploma
  • Focus op een specifiek vakgebied
  • Na diploma direct aan het werk of doorstromen naar jaar 3 van een bachelor
  • Praktijkgerichte opleiding

Digitale decanenbijeenkomst

Donderdag 25 maart van 15.30 tot 17.00 uur wordt er een online decanenbijeenkomst georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst word je geïnformeerd over de relevantie van Ad-opleidingen en over onze Ad-opleidingen. Ook is er gelegenheid omvragen te stellen over deze onderwerpen.

Aanmelden voor deze bijeenkomst kan hier.