Studie kiezen? Zo organiseren wij onze open dagen dit jaar

De voorlichtingsactiviteiten voor 2020-2021 op een rij

06 oktober 2020

Wil jij in september 2021 beginnen met een opleiding aan Hogeschool Rotterdam? Dan kun je je sinds 1 oktober jl. weer aanmelden. Voordat je je aanmeldt is het belangrijk goed na te denken over je studiekeuze. Daar helpen we je graag bij. Hiervoor bieden we de komende tijd verschillende activiteiten aan. Helaas niet op één van onze locaties, maar allemaal online. Hieronder vind je een overzicht van alle activiteiten.

Hele week open dag tijdens 3 online studiekeuzeweken

In plaats van open dagen op locatie organiseren we dit jaar drie online studiekeuzeweken. Tijdens deze weken kun je deelnemen aan een breed aanbod van voorlichtingsactiviteiten. Net als tijdens een gewone open dag kun je informatie krijgen over onze opleidingen en in contact komen met docenten en studenten. Dat kan op de volgende manieren:

• Online voorlichtingen via Zoom (webinars). Je krijgt dan informatie over de opleiding waar je interesse in hebt en kunt vragen stellen aan docenten en studenten.
  • Live Q&A-sessies op Instagram. Tijdens deze sessies kun je meekijken of chatten met studenten over hun opleiding.
  • Proeflessen. Een aantal opleidingen biedt online lessen aan.

De studiekeuzeweken vinden plaats van:

• 16 t/m 21 november 2020
  • 1 t/m 6 februari 2021
  • 22 t/m 27 maart 2021

Vanaf 26 oktober kun je het programma voor de eerste studiekeuzeweek bekijken op onze website.

In gesprek met studenten

Studenten kunnen jou het beste vertellen wat zij van een opleiding vinden en hoe ze het studeren aan onze hogeschool ervaren. Wat vinden ze van de docenten? Welke vakken vinden ze leuk? Wat vinden ze moeilijk of niet zo leuk? Je kunt alles vragen om een beter beeld te krijgen. Zo kun je beter bepalen wat bij jou past. Vanaf 26 oktober vind je op onze site per opleiding een overzicht van studentambassadeurs en hun contactgegevens.

Hulp nodig bij jouw studiekeuze?

Weet jij nog niet welke opleiding bij jou past? Geen probleem, wij helpen je. Onze studiekeuzebegeleiders staan voor je klaar. Je kunt bij ze terecht voor een persoonlijk gesprek en workshops om jou te helpen bij jouw studiekeuze. Kijk voor meer informatie op hr.nl/studiekeuze

Fixus-opleidingen: uiterlijk 15 januari aanmelden

Let op: voor sommige opleidingen geldt een numerus fixus. Dit betekent dat er een beperkt aantal plaatsen voor de opleiding beschikbaar is en je aan een selectieprocedure moet deelnemen. Heb jij interesse in de opleidingen Fysiotherapie, Medische Hulpverlening, Verloskunde of Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek? Meld je dan uiterlijk 15 januari aan en kijk op onze website bij de opleiding wat de selectieprocedure inhoudt.

Februari-instroom pabo

Heb jij interesse in de opleiding tot leerkracht in het basisonderwijs? Dan kun je ook in februari starten met je opleiding. Kijk voor meer informatie op onze website