Studenten bedenken oplossingen zodat verpleegkundigen hun werk kunnen doen

10 december 2019

Studenten van Hogeschool Rotterdam bedenken oplossingen en werken die meteen uit voor grote en kleine problemen in Erasmus MC. Dit doen ze in het gezamenlijke project Create4Care van het ziekenhuis en de hogeschool.

Collegelid Zakia Guernina gaat op bezoek en spreekt met studenten en een verpleegkundige. Guernina ziet hoe door pragmatische oplossingen van studenten, verpleegkundigen zich volledig kunnen richten op hun vak.

Anouk Zweedijk, student ergotherapie, legt uit hoe een multidisciplinair groepje studenten een comfortabele neksteun ontwikkelt waarmee hulpverleners snel, gemakkelijk, maar vooral veilig een slachtoffer kunnen immobiliseren.

IC neonatologieverpleegkundige Lianne van Buel vertelt over haar ervaringen met onze studenten. In haar vakgebied werkt een team studenten onder andere aan een babylengtemeter voor couveusebaby’s. Van dit team van technici en productontwerpers laat Marije Karremans, student elektrotechniek, zien aan welke oplossing het team werkt.

Over de toekomst gesproken

Collegelid Zakia Guernina gaat in haar reeks ‘Over de toekomst gesproken’ op zoek naar de aansluiting tussen het onderwijs en de arbeidsmarkt. Zij bezoekt plekken waar dit in de praktijk vorm krijgt.

In gesprek met studenten zoomt zij in op wat ze leren en hoe ze het kunnen toepassen. Wat doen ze? Wat bedenken ze en wat maken ze? Hoe helpen ze organisaties zich beter voor te bereiden op de toekomst?

Ook wil Guernina van opdrachtgevers horen hoe ze hun toekomst zien. Kunnen onze studenten daar een rol in spelen? Wat kunnen ze doen om in te spelen op de wereld van morgen?

Dat laten we zien in de reeks ‘Over de toekomst gesproken’.