Samen werken aan een betere aansluiting vo-hbo wordt vo-ho

Viert eerste lustrum

17 januari 2020

2019-2020 is een bijzonder jaar voor het samenwerkingsverband vo-ho, want we vieren het eerste lustrum. Alweer vijf jaar geleden ondertekenden een groot aantal regionale vo-scholen en de Rotterdamse hbo-instellingen een intentieverklaring om werk te maken van aansluiting vo-hbo.

Reden voor feest is ook de aansluiting dit jaar van Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) bij ‘Samen werken aan een betere aansluiting vo-ho’ en dus partner wordt in het samenwerkingsverband. Daarmee wordt ook een wens vervuld van veel vo-scholen die graag zagen dat hbo en wo gezamenlijk optrokken in de regio. Vanaf dit studiejaar wordt vo-hbo dus vo-ho.

Op 10 maart 2020 ondertekent de EUR het convenant na afloop van de werkconferentie vo-ho. Deze vindt plaats op de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Informatie over deze conferentie is te vinden op de website van het samenwerkingsverband vo-ho.

Met de aansluiting van Erasmus Universiteit Rotterdam bij het samenwerkingsverband gaan we de uitdaging aan om uit te zoeken hoe het hbo en wo het beste samen kunnen werken, expertise kunnen delen en doorlopende leerlijnen vorm kunnen geven. Dit alles nog steeds vanuit het vertrekpunt om regionaal het studiesucces te vergroten. Vanaf dit studiejaar is de EUR op bestuurlijk niveau al betrokken bij het samenwerkingsverband, maakt ze deel uit van het programmateam en participeren medewerkers in de werkgroepen. De ambities voor 2022 en de plannen en acties voor komend jaar van het samenwerkingsverband vo-ho staan in het Plan van aanpak 2019-2020.

Voor meer informatie:

Programmaleiders, Ellis Wertenbroek en Carla Spek