Congres: Internet of Things 10 & 11 april

Wishful world, wishful thinking?

17 maart 2017

Op 10 en 11 april vindt de zesde editie van International Internet of Things Rotterdam plaats. Het centrale thema van dit tweedaagse congres is 'Wishful world, wishful thinking?'. Het programma is gericht op docenten, studenten, ondernemers, beleidsmakers, experts en onderzoekers van binnen en buiten Hogeschool Rotterdam. Naast een tien uur durende Hackathon laten vooraanstaande experts en onderzoekers hun licht schijnen over aspecten van het 'internet of things'.

Het internet der dingen

Het internet verbindt niet alleen mensen, maar ook objecten met elkaar en bovendien ook mensen met objecten. Dit internet of things (IoT) brengt connectiviteit naar een next level en vraagt om innovatie, experiment, onderzoek en debat.

Op 10 en 11 april presenteert Hogeschool Rotterdam's Kenniscentrum Creating010 in samenwerking met het Instituut voor Communicatie, Media en Informatietechnologie en Willem de Kooning Academie vier uitdagende thema’s met betrekking tot het IoT: Privacy & Security, Data & The Self, Next Economy en Inclusive Society. Keynote-sprekers en een tien uur durende Hackaton maken onderdeel uit van het programma. Tijdens de Hackathon worden prototypes gecreëerd die worden aangedreven door persoonlijke data voor een esthetische expressie van het Zelf.

Meer weten?

Het evenement is deels Engelstalig. Bekijk het volledige programma op de website van International Internet of Things Rotterdam 2017.