Hogeschool Rotterdam ondertekent Green Deal Duurzame Zorg 2.0

Samenwerken aan een meer duurzame zorg

01 oktober 2020

De zorg is een omvangrijke sector waar nog veel winst geboekt kan worden als het gaat om duurzaam werken. Bij Hogeschool Rotterdam werken we, met verschillende samenwerkingspartners, mee aan het verduurzamen van de zorg. Daarom treden we vandaag toe tot de Green Deal Duurzame Zorg 2.0.

Hoe meer bedrijven en organisaties een steentje bijdragen, hoe eerder het lukt de zorg te verduurzamen. De hogeschool sluit zich aan bij honderden organisaties die al samenwerken in dit verband. Tijdens het congres Duurzame Zorg ondertekende collegelid Wijnand van den Brink namens de hogeschool het convenant waarin de samenwerking is vastgelegd.

Drie focusgebieden

Van den Brink: “Als Hogeschool Rotterdam hebben we een visie op duurzaamheid: ‘Samen Duurzaam’. We werken in de regio Rotterdam samen met het bedrijfsleven aan een drietal focusgebieden: maatschappelijke veerkracht, circulaire economie en klimaatverandering. Door samenwerking in de regio rondom duurzame zorg zetten we ons als Hogeschool Rotterdam in voor CO2 reductie, circulair werken, vermindering van medicijnresten in het water en een gezondere leef- en verblijfsomgeving. Ook biedt deze samenwerking ons volop gelegenheid om met verschillende disciplines van opleidingen en onderzoek aan vraagstukken te kunnen samenwerken.”

In deze Green Deal Duurzame Zorg trekt de hogeschool samen op met onder andere het Erasmus MC. Opleidingen van het Instituut voor Gezondheidszorg, het Instituut voor de Gebouwde Omgeving, het Instituut voor Engineering en Applied Science en het Instituut voor Communicatie, Media en Informatietechnologie zijn betrokken, evenals het Kenniscentrum ZorgInnovatie.