European Congress of Speech Therapy

10-12 mei 2018

Tijdens het 10e European Congress of Speech Therapy, zal Karin Neijenhuis één van de gastsprekers zijn op dit congres. Daarnaast geven Kirsten van den Heuij en Philine Berns een posterpresentatie.

Het CPLOL congres is driejaarlijks en is een Europees congres voor, door en over logopedisten. Vanuit Nederland komt altijd een grote delegatie, nagenoeg alle opleidingen logopedie zijn er vertegenwoordigd, maar ook logopedisten werkzaam in onderzoek.

Samen met collega’s van de Hanzehogeschool Groningen presenteert Karin Neijenhuis over het ‘Dutch Position Statement kinderen met luisterproblemen’ (hierover is ook een projectsite). Ellen de Wit presenteert over de werkwijze (Dutch Position Statement Children with Listening Difficulties: Development), Karin presenteert over de inhoud (Dutch Position Statement Children with Listening Difficulties: Content). Het kenniscentrum staat in het programma ingedeeld op vrijdag 11 mei 2018, 16.45-18.15, onderdeel Child Language-specific conditions.

Petra Sloot presenteert als mede-auteur vanuit het project Logoclicks een poster samen met de collega’s van Hogeschool Utrecht en Hogeschool Thomas Moore Antwerpen: Logoclicks: the development of an online tool for cognitive-linguistic aphasia therapy. Sessie: Adult Language Disorders II, op zaterdag 12 mei, 10.45-11.30 uur.

Kirsten van den Heuij presenteert namens de opleiding Logopedie een poster over taalvaardigheid van logopedie-studenten; naar aanleiding van de taaltoets die er standaard op het IvG afgenomen wordt. Titel: Ask the expert? Language proficiency in SLT-students. Zij presenteert op vrijdag 11 mei in de sessie initial education I, 11.15-12.00 uur.

Philine Berns presenteert samen met collega’s van andere opleidingen Logopedie een poster over het landelijk opleidingsprofiel, dat gezamenlijk ontwikkeld is: National Education Profile Bachelor SLT in The Netherlands. Dit gebeurt in Initial Education II,  vrijdag 11 mei 11.45-12.30 uur.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.