Ga direct naar de content

Openbare les Fleur Prinsen

18 januari 2018

Nieuwe technologische mogelijkheden zetten het leerproces in beweging en het onderwijs wil niet achterblijven. Wat is de meerwaarde van digitale leerarrangementen? Lector Digitale Didactiek Fleur Prinsen beantwoordt tijdens de interactieve openbare les de vraag hoe onderwijs (her)ontworpen kan worden met behulp van technologie.

Welke manier van leren is actueel en reëel voor onze studenten, in een wereld die doordrenkt is van technologie? Hoe ervaren zij onze onderwijsleeromgeving? Nieuwe technologische mogelijkheden zetten het leerproces in beweging en het onderwijs wil niet achterblijven!

Leerprocessen versterken door technologie in te zetten

Wanneer docententeams digitale leerarrangementen gaan ontwerpen, kunnen deze het leerproces voor studenten veraangenamen, vergemakkelijken, en verbeteren. Om het herontwerpen van het onderwijs goed te laten verlopen hebben docenten ‘just in time’ en ‘in context’ ondersteuning nodig. Er valt veel te winnen wanneer kennisdeling en gezamenlijk ontwerp gefaciliteerd worden.

Eigentijds en inclusief onderwijs

Studenten hebben recht op eigentijds onderwijs, dat hen goed voorbereidt op een leven lang leren. Tijdens deze interactieve openbare les gaat dr. Fleur Prinsen in op de vragen: Wat is de meerwaarde van digitale leerarrangementen? En hoe kan onderwijs (her)ontworpen worden om deze meerwaarde te realiseren? 

Programma

Bring your own device

Datum: Donderdag 18 januari 2018
14.00 uur - 14:30 uur: Inloop
14:30 uur - 16:00 uur: Openbare les
16.00 uur: Borrel
Locatie: Hogeschool Rotterdam Locatie STC. Lloydstraat 300, 3024 EA Rotterdam. Routebeschrijving

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.