“Alles gebeurt met een reden.”

Pien Broek van de lerarenopleiding Biologie

"Na mijn vwo wilde ik graag Geneeskunde studeren, maar ik werd uitgeloot. Ik vond dat natuurlijk heel jammer, maar ik geloof dat alles met een reden gebeurt. In plaats van Geneeskunde ben ik Psychologie gaan doen. Tijdens deze studie kwam ik erachter dat ik het heel leuk vind om dingen uit te leggen, waardoor ik ben gaan kijken bij de lerarenopleidingen op Hogeschool Rotterdam.

Ik twijfelde tussen leraar Duits en leraar Biologie. Uiteindelijk ben ik voor de Lerarenopleiding Biologie gegaan omdat ik dat vak beter kan visualiseren en ik vind dat het iets meer leeft.

Achteraf wist ik al op de middelbare school dat ik het leuk zou vinden om leraar te worden, maar omdat ik vwo heb gedaan had ik het gevoel dat ik een universitaire studie moest gaan doen. Dat is echt de grootste onzin die er is, want als je iets leuk vindt, moet je dat gewoon gaan doen! Het hbo past veel beter bij mij, omdat ik het fijn vind om in de praktijk bezig te zijn. Ik voel me hier totaal geen nummertje.

Mijn droom is...

Voor de toekomst ben ik veel doelen voor mezelf aan het stellen. Ik wil nu m'n tweedegraads diploma halen, daarna wil ik beginnen met werken en tijdens het werken m'n eerstegraads gaan halen. Wie weet wil ik daarna zelfs nog coördinator of leidinggevende worden. Mijn droom is om uiteindelijk vwo-eindexamenklassen les te gaan geven, omdat je dan heel grondig de biologiestof in kan gaan. Tijdens mijn opleiding ontdek ik veel over mezelf, omdat je vaak moet reflecteren. Hierdoor krijg je goed inzicht in wat je pluspunten en minpunten zijn. Ik ben blij met hoe het is gelopen; deze studie past goed bij mij."

Meer weten over deze opleiding?

Ga naar de opleidingspagina