Zakia Guernina herbenoemd als collegelid Hogeschool Rotterdam

12 januari 2022

De Raad van Toezicht van Hogeschool Rotterdam heeft bekendgemaakt dat Zakia Guernina is herbenoemd als lid van het College van Bestuur van de hogeschool. Deze herbenoeming gaat in vanaf 1 september 2022 voor een periode van vier jaar. Zakia Guernina is sinds 1 september 2018 actief in haar rol als lid van het College van Bestuur.

De Raad van Toezicht hecht groot belang aan de betrokkenheid van de medezeggenschap en heeft de Centrale Medezeggenschapsraad om instemming gevraagd voor de herbenoeming.

Innovatie en praktijkgericht onderzoek
Zakia Guernina is als lid van het College van Bestuur verantwoordelijk voor een aantal van de onderwijsinstituten en kenniscentra. Daarnaast maakt onderzoek, als beleidsterrein, deel uit van haar portefeuille. Innovatie vormt de rode draad binnen haar loopbaan en is tekenend voor de rol die ze inneemt binnen het College van Bestuur. Haar speciale aandacht gaat uit naar onderwijsvernieuwing, waaronder blended onderwijs, en de ‘student journey’: de reis die een student doormaakt van studiekiezer tot alumnus.

De Raad van Toezicht spreekt vertrouwen uit in Zakia Guernina om ook in de komende periode leiding te geven aan verdere professionalisering van de onderzoeksactiviteiten en het toekomstbestendig maken van onderwijs. Zeker in de komende jaren, waarin de hogeschool haar strategische agenda herijkt, zijn deze ontwikkelingen van grote betekenis.