Hogeschool Rotterdam verrast en wint Goud bij NIBS!

27 juni 2022

Half maart leverden vier studenten van Hogeschool Rotterdam hun businessplan met ondersteunende video in bij Network of International Business Schools (NIBS). Een jury bestaande uit ondernemers en professoren uit Azië, Amerika en Europa koos de drie beste teams uit alle inzendingen en Hogeschool Rotterdam won!

Afgelopen week, op de drukbezochte jaarlijkse NIBS-conferentie in Boedapest, werden de video's getoond en maakte het hoofd van de jury de uitslag bekend: Goud voor Rotterdam. Alle juryleden waren zeer onder de indruk van het innovatieve idee van Studenten Ilse Stokman (Bedrijfskunde), Martin Alcon (International Business), Michiel van den Hurk (Bedrijfskunde) en Arjen Scheele (Bedrijfskunde). Hun bedrijf, Weagreen, presenteerde een app waarmee je zogenaamde groene punten verdient door duurzame producten te kopen. Deze punten gebruik je vervolgens bij de aanschaf van andere duurzame producten. Op die manier wordt de hele keten groener. Volgens de jury leek het plan eenvoudig uit te rollen en zat het qua haalbaarheid goed in elkaar.

Helaas waren Michiel, Ilse, Martin,  Arjen en hun coach Gerard van der Star alleen digitaal aanwezig , anders had hun presentatie nog meer impact. Ilse bedankte iedereen via een live verbinding en het hele team kijkt nu uit naar 1200 euro om hun uitstekende en duurzame plan te lanceren.