Hogeschool Rotterdam treedt toe tot merkalliantie Rotterdam Make It Happen

Alleen ga je sneller, samen kom je verder

29 juni 2020

Hogeschool Rotterdam verbindt zich als merkpartner aan de merkalliantie Rotterdam Make It Happen. Dat is vandaag bekend gemaakt tijdens de eerste Make It Happen-webinar. Met deze stap sluit de hogeschool zich aan bij 26 Rotterdamse organisaties die samen de krachten bundelen om Rotterdam nationaal en internationaal nog steviger op de kaart te zetten.

De merkalliantie is in 2014 gestart als een initiatief van Gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam, Erasmus Universiteit, Rotterdam Partners, Rotterdam Festivals en Rotterdam Topsport om gezamenlijk de aantrekkingskracht van de stad te vergroten. Dit doen zij onder de pay-off Rotterdam Make It Happen en door gezamenlijk promotiemomenten van de stad te benutten. In de loop der tijd hebben verschillende Rotterdamse organisaties zich bij de alliantie aangesloten. De partners binnen de merkalliantie zijn stuk voor stuk organisaties die durven te vernieuwen en grenzen te verleggen. Het zijn organisaties die het DNA van Rotterdam omarmen en zelf ook uitdragen.

De deelname van Hogeschool Rotterdam is dan ook een logische stap en onderstreept de jarenlange en intensieve band die de school met de stad heeft. Collegevoorzitter Ron Bormans: "We werken allemaal in deze stad en in die zin lijken we ook heel erg op elkaar. En samen zijn we meer dan alleen. Wij als Hogeschool Rotterdam hebben ons altijd heel erg verbonden gevoeld met Rotterdam, en dat willen we alleen maar intensiveren. Dus wij gaan ervan profiteren dat wij onderdeel zijn van de 'Make It Happen-familie'. En ik denk dat Rotterdam daarvan profiteert, want met onze 40.000 studenten en 4.000 medewerkers hebben wij heel veel te bieden aan Rotterdam en voor Rotterdam."