Hogeschool Rotterdam organiseert dialoog over racisme

24 juni 2020

Racisme hoort niet thuis op een hogeschool, het gesprek erover wel. Dat gaan we organiseren. Studenten en medewerkers kunnen zich daar nu voor aanmelden.

Op zoek naar blinde vlekken en verbinding

De hogeschool is bij uitstek de plek voor verbinding. Maar ook de plek waar opvattingen met elkaar kunnen botsen én waar we van elkaar kunnen leren. Op een ondergrond van wederzijds respect. De gesprekken zijn bedoeld voor onze studenten en medewerkers, waarin we ervaringen en opvattingen met elkaar delen en samen op zoek gaan naar onze blinde vlekken en wat ons bindt.

Concrete stappen zetten

We organiseren de gesprekken op een locatie van de hogeschool met maximaal 12 deelnemers per keer. Deze staan onder leiding van deskundige gespreksleiders. Zo willen we een open en respectvolle dialoog tot stand brengen, waarin elke deelnemer de vrijheid en veiligheid voelt om zich uit te spreken. We nodigen onze studenten en medewerkers uit om zich aan te melden. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen worden er meerdere gesprekken gefaciliteerd. We starten voor de zomervakantie en afhankelijk van het aantal aanmeldingen gaan we na de zomer verder.

De gespreksleiders delen hun impressies met het College van Bestuur van de hogeschool. Het bestuur zal daarover na de zomervakantie verder praten met een aantal studenten en medewerkers om vervolgens te bepalen welke concrete stappen de hogeschool verder gaat zetten.