Studeren in het buitenland met Hogeschool Rotterdam

Studeren in het buitenland, wat zijn de mogelijkheden?

Lijkt het je leuk om voor een korte of langere periode te studeren in het buitenland? Dan heb je bij Hogeschool Rotterdam de mogelijkheid om je ambities waar te maken.

Je kunt namelijk bij (relevante) opleidingen in aanmerking komen voor een stage in het buitenland, of deelnemen aan een uitwisselingsproject. Ook biedt een aantal richtingen studiereizen aan in het buitenland. Vanuit de opleiding Facility Management wordt er bijvoorbeeld jaarlijks een studiereis georganiseerd naar Londen.

Studies en reismogelijkheden naar het buitenland

Een educatief verblijf in het buitenland verbreedt niet alleen je horizon; je verfijnt tegelijkertijd je referentiekader doordat je de lesstof beter in context kunt plaatsen. Bij sommige opleidingen is studeren in het buitenland daarom ook een vast onderdeel binnen het curriculum. Zo brengen studenten van de opleiding International Business tijd door in het buitenland, waarvan een deel stage is. Studenten van de lerarenopleidingen VO/BVE hebben in de hoofdfase van hun studie de mogelijkheid om in een Engelstalig land studeren, aangezien de cultuur rondom de Engelse taal binnen deze opleiding een zeer belangrijke rol speelt.

Ondersteuning tijdens je voorbereiding

Uiteraard zijn dit niet de enige opleidingen waarbij je kunt studeren in het buitenland. Maar bij welke opleidingen kan dit, en aan welke eisen dien je te voldoen? Voor extra ondersteuning tijdens je oriëntatie en / of voorbereiding op een studie in het buitenland kun je als student terecht bij het International Office. Dit bureau informeert en assisteert studenten die graag willen studeren in het buitenland. Zo kun je hier onder meer terecht met hulpvragen over aanmeldingsprocedures en contactgegevens van buitenlandse universiteiten en hogescholen.

Meer informatie

Lijkt het je leuk om te studeren in het buitenland tijdens je opleiding aan Hogeschool Rotterdam en wil je graag meer te weten komen over de mogelijkheden binnen jouw studie? Neem dan rechtstreeks contact op met het International Office.