Menu
    English

    Van huiswerk naar het echte werk

    SportMarketing & Management

    In het 2e studiejaar staat het project sponsoractiviteit centraal waarbij studenten een zo creatief mogelijke sponsoractivatie moeten ontwikkelen.

    Vraagstelling

    Studenten kregen de opdracht om een match te zoeken tussen een BVO en een commercieel bedrijf. Dit met als doel een zo creatief mogelijke sponsoractivatie te ontwikkelen. Wij kregen de BVO NAC Breda en commercieel bedrijf Beckers toegewezen. NAC Breda zat toen sinds kort weer in de Eredivisie. Zij hebben veel goede, maar ook zware momenten gehad. Echter zie je tegenwoordig op Social Media alleen de goede momenten en zie je weinig negatieve momenten. Dit wilde wij gebruiken om dit op een creatieve manier om te draaien.

    Aanpak

    Tijdens het project was het belangrijk dat je als marketeer raakvlakken vond tussen de twee bedrijven, ook wel insights genoemd. NAC Breda en Beckers staan beide voor het gezamenlijk feest vieren, wat de reden dan ook is. Dit in combinatie met het negatieve omzetten naar iets positiefs was voor ons de gouden combinatie.

    Resultaat

    Onze activatie was om vriendenteams uit Breda en omstreken op een zo creatief mogelijke manier hun negatieve momenten op de foto te laten zetten. Zij moesten deze foto delen op Social Media. Degene met het origineelste moment wint een avondje NAC bij zijn/ haar vereniging. Hiermee zetten ze een negatief moment om in een groot feest. Het vriendenteam speelt die avond een wedstrijd tegen oud NAC, met als afsluiting een groot feest ‘het Bitterbal’ georganiseerd door Beckers.

    Opleiding(en)

    • Commerciële Economie: SportMarketing & Management

    Type

    Afstuderen

    Aan dit project werkten mee

    I.R. Waals