Ga direct naar de content

Sportretail

De producten van Adidas of Nike worden door vrijwel iedereen herkend, en veel mensen hebben weleens een aankoop gedaan bij een sportzaak zoals Decathlon of Footlocker. Maar tijden veranderen, en daarmee het landschap waarin deze ondernemingen actief zijn ook.

Niet langer hoef je per se naar de winkel toe om een paar sportschoenen te kopen; online besteld kunnen ze soms zelfs de volgende dag al thuis bezorgd zijn. En ook de promotie die merken en winkels inzetten verandert mee met de klant, zo is Adidas sinds begin dit jaar volledig gestopt met Tv-reclames. Maar waarom? Wie is eigenlijk de nieuwe consument? Welke rol heeft de fysieke winkel nog in de huidige en toekomstige sport retail branche? En hoe bereiken/bereikten merken en winkels de klant van voorheen, nu en morgen?

Aansluitend profiel

  • Economie en Maatschappij

Meest relevante vakken

  • Economie
  • Management en organisatie

Voorbeelden van hoofdvragen

Sportretail
  • Wie is eigenlijk de nieuwe consument?
  • Welke rol heeft de fysieke winkel nog in de huidige en toekomstige sport retail branche?
  • Hoe bereiken/bereikten merken en winkels de klant van voorheen, nu en morgen?

Inspiratie

rondom het thema shop-in-shop

Opleidingen met dit onderwerp

Welke opleiding wil jij volgen?

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.