Menu Zoeken English

Arbeidscommunicatie duurzaam Havenbedrijf

Havenbedrijf Rotterdam

PR-campagne voor Havenbedrijf Rotterdam, gericht op studenten om Havenbedrijf Rotterdam als duurzame en interessante werkgever op de kaart te zetten.

Vraagstelling

Havenbedrijf Rotterdam heeft moeite om nieuwe jonge werknemers aan te trekken. Studenten zien het Havenbedrijf vaak niet als potentiƫle werkgever. Daarnaast is Havenbedrijf Rotterdam zeer actief bezig met een duurzaam beleid, maar communiceert hier nog weinig over. Door middel van een PR-campagne wil het Havenbedrijf Rotterdam op een subtiele manier laten zien dat zij duurzaam opereren en daarmee gelijktijdig jonge potentiƫle werknemers aanspreken.

Aanpak

Allereerst hebben we een klein onderzoekje uitgevoerd onder de doelgroep (studenten). Vervolgens zijn we op basis hiervan gaan kijken of het uitgangspunt van het Havenbedrijf haalbaar was en of de doelstelling realistisch was. Daarna hebben we op basis van huidige trends in communicatie en actuele literatuur, een strategie opgezet om de gestelde doelen te bereiken. Tot slot hebben we deze strategie uitgewerkt tot een interactieve campagne.

Resultaat

De campagne begint met een online fotocompetitie, die het Havenbedrijf samen met partner Nederlands Fotomuseum opzet. Studenten tot 30 jaar kunnen foto's inzenden binnen zeven thema's van duurzaamheid. Deze foto's kunnen gedeeld worden via sociale media en de foto met de meeste 'likes' wint een publieksprijs. Een professionele jury kiest ook nog eens een winnaar per thema. Deze foto's worden gebruikt in het vervolg van de campagne van het Havenbedrijf, waar duurzaam Havenbedrijf naast duurzaamheid volgens de doelgroep wordt geplaatst. Resultaat is online en offline bruikbaar.

Opleiding(en)

  • Communicatie

Type

Onderzoek

Aan dit project werkten mee

Debbie Barendregt

Downloads

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.