Menu Zoeken English

Affectieve Esthetiek

IN10 Communicatie

Minor: Experience Branding. http://nl.linkedin.com/in/astridvanmarion http://www.iamhere.nl/ astridvanmarion@gmail.com Op welke manier kan de esthetiek van (data)content, binnen interactieve installaties, aansluiten op de emoties van mensen in de

Vraagstelling

Minor: Experience Branding. http://nl.linkedin.com/in/astridvanmarion http://www.iamhere.nl/ astridvanmarion@gmail.com Op welke manier kan de esthetiek van (data)content, binnen interactieve installaties, aansluiten op de emoties van mensen in de publieke ruimte?

Aanpak

Allereerst heb ik achterhaald wat (universele, crossculturele) emoties zijn en hoe je deze kan meten. Daarna heb ik onderzocht welke esthetische waarden er zijn, welke de meest gebruikte binnen interactieve & reactieve installaties zijn en welke emotionele eigenschappen deze waarden hebben. Uiteindelijk heb ik gekeken naar intuïtieve technologie in de publiekeruimte en hoe men rekening dient te houden met de context waarin de installatie zich bevindt..

Resultaat

De uitkomsten van het theoretisch onderzoek heb ik in een samengevoegd tot een "Emotion-Map", waarin richtlijnen staan die door ontwerpers nageslagen kunnen worden.

Opleiding(en)

  • Communication and Multimedia Design

Type

Afstuderen

Aan dit project werkten mee

Astrid van Marion

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.